[rosedu-doc] Vim - suggest a direction

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Mon Jul 28 13:21:22 EEST 2008

On Mon, 2008-07-28 at 12:40 +0300, Vlad Dogaru wrote:
> Salut,
>
> am mai completat câteva lucruri la textul despre vim. Orice critică
> (pe mail sau edit direct) este binevenită. Acum am, însă, o
> mică dilemă. Sunt trei subiecte pe care le văd momentan
> şi încă nu ştiu în ce ordine să le abordez. Ele sunt:
>
> * modul Visual
> * multiple windows (split, vsplit, ^W)
> * lucruri utile programatorilor: syntax highlighting, indent, make, poate
> folding (deşi eu unul nu folosesc şi ar fi un paragraf scris din
> help, nu din experienţă, which IMO is a Bad Thing).

Hmmm ... nu stiu cat de mult conteaza ordinea. Eu personal nu folosesc
ferestre multiple ci folosesc buffere multiple (just me). Deci chestia
cu ferestre multiple as pune-o ultima.

As pune prima modul vizual ca un mod de selectie, copiere etc. mai rapid
si usor de folosit.

Modul de programare ar trebui sa contina si executia de programe externe
(daca nu a aparut). Partea de folding nu o vad ca musai, nici cea de
auto-completion. Pentru asta se folosesc IDE-uri (bleah) cand editezi in
Java (bleah) si dai de o clasa de tipul BufferedInputStreamReader
(bleah) cu 10 argumente (bleah). Syntax hightlighting, indentare sunt
chestii bune si nu foarte avansate. In notiuni avansate ar putea intra
tags[1]

<snip>
> Dup&#259; ce am scris &#351;i lucrurile astea, eu unul nu cred c&#259; ar
> trebui s&#259; ne aventur&#259;m la vimscript. A&#351; mai pune o
> sec&#355;iune de `power tips' (gen: mapeaz&#259; jj ca Esc în modul
> Insert) &#351;i atât. &#350;i aici a&#351; vrea ni&#351;te sugestii.

Chestia de mapare e foarte buna pentru ca eu nu o folosesc si poate
invat ceva. Personal mi s-a acomodat foarte bine degetul pe Esc si nu
vad un castig majos in folosirea jj, dar sunt convins ca poate fi pentru
alte persoane.

> În ultimul rând, am schimbat u&#351;or tonul: pân&#259; acum am fost
> vorb&#259;re&#355;i (eu cred c&#259; e intimidant s&#259; folose&#351;ti
> vim &#351;i e util s&#259; ai propozi&#355;ii &#351;i paragrafe la
> început), dar am trecut la informa&#355;ie mai concentrat&#259; pentru
> lucrurile ceva mai avansate. Motivul: lucrurile nu prea mai vin de la
> sine; la început, e `open, edit, save, quit'; acum nu mai po&#355;i
> anticipa ce va face omul dup&#259; un search: poate vrea case-insensitive,
> poate vrea urm&#259;torul rezultat, sau vrea s&#259; înlocuiasc&#259; ceva
> [...]

Should be fine. Oricum feedback-ul va trebui sa vina in timp real din
partea celor care vor invata vim folosind aceasta documentatie. Si
atunci ne vom putea da seama cu adevarat ce poate fi schimbat sau
imbunatatit.

Razvan

[1] http://ctags.sourceforge.net/