[robocheck-dev] Nelămuriri greşeli

Andrei Buhaiu andreibuhaiu at gmail.com
Sun Jul 12 14:14:38 EEST 2009

2009/7/12 Lucian Cojocar <cojocar at gmail.com>:
> Salut,
> am şi eu câteva nelămuriri legate de lista de greşeli[1]:
>
> 1. Cum vom verifica indentarea?
>
> Putem presupune că se va folosi una dintre astea [2] sau temele vor avea
> impus un anumit coding style, eventual pus la dispoziţie şi nişte
> fişiere de configurare pentru uncrustify[3] (pare foarte customizabil)?

Nu ne-am decis la indentare, e o prolemă greu de detectat şi uşor de
rezolvat, aşa că mai bine le rulăm un indent pe cod şi gata. Dacă avem
un utilitar care doar să verifice ar fi super tare, s-a propus la un
moment dat un diff mai şmecher între fişierul iniţial şi prelucrarea
lui cu indent.

> 2. `asezare standard' şi `identare necorespunzatoare' sunt acelaşi lucru?
>
> Mă gândesc că aşezarea standard se referă la aranjarea funcţiilor
> intr-un fisier in ordinea importantei lor.
>
> 3. Văd că multe criterii nu pot fi reduse la a le respecta sau nu; prin
> urmare propun să acordăm câte o notă fiecaruia; însă nu ştiu dacă nu ar
> fi prea complicat să calculăm, de exemplu, cât de mult s-a respect unul
> dintre coding styles

 Păi noi trebuie să obţinem nişte penalizări, deci am putea spune că e
o încălcare mai gravă sau mai uşoară, deci am putea da penalizări pe
nivele unde merită şi se poate face asta.

> 4. ce înseamnă `ierarhia de if - else cat mai scurta' -- stiu că sunt
> situaţii în care e bine s-o faci cat mai mică şi ca sunt în care e bine
> s-o faci cât mai multă

Se  referă la prea multe if-else-uri imbricate, asta nu e niciodată bună. :P
Oricum probabil că o ierarhie if-else prea mare ar încălca şi numărul
de caractere pe o linie, deci oricum o să fie detectată.

> 5. Ştiu că sunt mai multe posibilităţi de a da nume unor
> variabile/funcţii (foo_bar, fooBar, fooBar_i). Trebuie verificat doar
> dacă aceste denumiri sunt consecvente?
>
> 6. bănuiesc ca putem recurge şi la scripturi bash/python ...

Da, putem, dar ar fi mai bine să nu complicăm foarte mult totul de la început.

> 7. La ce se referă exact `floating point operations'?

Din ce ţin eu minte, se referea la la operaţii care au rezultat float
şi au cel puţin unul din operanzi non-real. Cred că aici putem să avem
şi probleme cu double şi float nu, pierdere de precizie nu?

--
Andrei Buhaiu