[dnd] Noua campanie de GURPS

Andrei Buhaiu andreibuhaiu at gmail.com
Tue Apr 30 15:36:03 EEST 2013

On Mon, 2013-04-29 at 22:33 +0300, Lucian Mogosanu wrote:

> Noi o să avem acces la hartă ca jucători, sau e doar pentru game
> master-ing?

O să aveți acces la ea pentru că e common sense. Și noi să fiți în oraș
și știți cam care sunt distanțele. Și e foarte cool pentru că spune ce
fel de locație e, are două catalogări, una după tip, religious, high
society, industrial and what not și a doua după reputație, ritzy, normal
sau shady. Chestia asta e foarte utilă. Sunt și poze pentru locuri mai
importante, ceea ce e great. Plus că e poza orașului. And now for less
teasing[1].

> Sounds good to me, sunt foarte curios cum o să iasă. Mi se pare că face
> un pic mai dificilă mecanica propriu-zisă a luptelor, dar, după cum ai
> zis, în favoarea role-playing-ului. Eu zic că merită să experimentăm.

Părerea mea este că e fix invers când vine vorba de mecanica luptelor,
cred că simplifică. Riscul mi se pare să se piardă câte ceva din
tactical maneuvering, dar nu cred că e un risc mare sau că e foarte
grav. GURPS nu are combat system gen D&D, deci nu e dinaia că tragi 3
pătrățele în față, tu ai jucat Fallout, știi cum e, în funcție de
distanță o să ai un hit percentage. Din cauza asta cred că o să meargă
foarte simplu:

"Eu: Ești la 100m de el.
Tu: Fug spre el!
Eu: Trage în tine, [die roll] te-a ratat.
Eu: Acum ești la 70m de el."

[1]http://swarm.cs.pub.ro/~andrei/android_map.jpg

--
Andrei Buhaiu