[CSProjects] Cateva probleme

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Sun May 13 15:54:49 EEST 2007

Lucian Cojocar wrote:
> Salutare,
> am si eu cateva intrebari/probleme/neclaritati.
>
> 1. Vom avea suport pentru diacritice?
> Aici nu stiu _exact_ ce implica diacriticele, dar cred ca e o problema
> importanta, ce trebuie stabilita de la inceput.

Ar fi ideal sa folosim UTF-8 -- cu siguranta se vor gasi persoane care
sa isi puna numele cu tot cu diacritice etc. Nu am lucrat niciodata cu
Unicode in C (nici macar nu am UTF-8 ca encoding implicit si nici nu
scriu cu diacritice decat in LaTeX), dar am gasit un FAQ pe care vreau
sa il citesc. E pe wiki, la Links.

> 2. Bibliotecile pe care le vom face vor fi statice sau dinamice?
> Din cate stiu eu codul nu difera. Si, cum a sugerat si Vlad, nu cred
> ca avem nevoie de bilioteci dinamice, pentru ca nu vor fi folosite si
> de alte aplicatii si, in opinia mea, la compilare bibliotecile
> dinamice reprezinta o bataie de cap.

Inca o data, cred ca mai bine le facem statice, desi vad ca alea
dinamice sunt mai ``la moda''.

> 3. Care este limba in care scriem sursa ?
> Eu unul as zice variabilele sa fie in engleza, dar comentariile sa
> ramana in limba romana.

Un compromis intre a fi natural in a scrie sursa (in engleza) si a
ramane clar in explicatii (romana). Mie unul imi convine.

> 4. Unde se citeste (parseaza) fiserul cspay.xml?
> Am inteles ca de cei care se ocupa cu iw si intr-o biloteca(libcspay)
> sau in cpsay (programul in line de comanda). Am descoperit ca si
> wxWidgets are suport pentru XML, asa ca l-as putea parsa si eu (desi
> fac o treaba care s-a mai facut in doua locuri).

Pai din cate am inteles eu, cspay apeleaza libcspay pentru a citi
fisierul intr-o structura care ar trebui sdabilita. De ce nu ar face si
interfata grafica la fel?

> 5. Aceleasi coding standards se apllica si pentru C++ ?
>

> Il rog pe Vlad sa puna svg-ul (eventual updatat) cu schema pe wiki.

L-am pus, dar Firefox vad ca nu se impaca cu el. Apar dreptunghiuri
negre peste tot.

> Il rog pe Razvan sa mai puna cateva fisiere exemplu (eventual unul mai
> variat, adica profesorul preda mai multe materii si are functii
> diferite).
>
> Mai am o rugaminte, aici trebuie sa fie mai multi de acord, sa facem
> subiecte la meilurile care vin dupa un commit sau dupa o modificare la
> wiki, de genul [cspay-commit] Subiect, si [cspay-wiki] Subiect, pentru
> o mai buna filtrare (ma rog, le-am filtrat altfel dar cred ca e mai
> bine asa :-) )

Am pus '[cspay-commit] New commit to cspay by %s' la subject. E intr-un
fel redundant pentru ca apar commit si cspay de doua ori, dar ai
dreptate cu etichetarea clara. Daca aveti idei mai bune pentru subiect,
ascult.

/Sau/ am putea trimite mail la lista dupa commit, ar aparea probabil
'[CSprojects][cspay-commit] New commit to cspay by %s', dar ar trebui sa
fie toata lumea de acord, ca sa nu ne trezim ca poluam inutil. Ar fi la
fel de usor de organizat mailurile.

/* no comment */