[CSProjects] Coding style

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Mon May 7 15:51:09 EEST 2007

Razvan Deaconescu wrote:
> Salut!
>
> Observatii referitoare la coding style:
>
> <flame>
O, da, fiecare cuvant arde ;-)
> - eu folosesc TAB pentru indentare, desi nu am o problema cu 4 spatii
> cat timp mi se specifica avantajele
Setasem vim conform recomandarii Python si ramasese asa. Dar tab-urile
sunt mai flexibile si ocupa doar un caracter, deci mai bine TAB. Scuze,
dar dadusem ``copy-paste'' din reflexe, fara a ma gandi.

Ar trebui totusi pus un modeline vim in fiecare fisier, ca sa nu ne
trezim cu taburi cat toate zilele (a se citi: 8). Pentru cine nu
foloseste vim, cred ca au si Gedit si altele optiuni asemanatoare.
> - sa incercam sa pastram codul cat mai curat si fara brizbizuri; de
> optimizari se ocupa compilatorul; nu trebuie sa ne spargem in figuri;
> vrem sa fie codul clar
Te referi la abuzarea faptului ca atribuirea este un operator? Cred ca
ai dreptate, acum ca ma gandesc mai bine
> - partea cu tipul functiei sus este ok pentru folosire ctags (parca); in
> principiu eu nu scriu cod asa, dar nu am nimic impotriva, cat timp mi se
> specifica avantajele acestei scheme
Pai in afara de ctags (as prefera Doxygen, dar nu sunt sigur ca se
exclud recirpoc in functii), mie mi se pare mai usor de citit, in sensul
ca imediat deasupra unei acolade de pe coloana 1 e numele functiei. Si
cu un rand mai sus e tipul ei. Compara:

static struct nod* aloca_nod(int val)

static struct nod*
aloca_nod(int val)

Sau poate sunt doar eu ciudat? Nici eu nu am de mult timp deprinderea
asta, dar cand o folosesc de obicei imi e mai usor sa urmaresc codul apoi.

alias give='man'
give head