[CSProjects] The case for Python

Vlad Dogaru ddvlad at anaconda.cs.pub.ro
Tue Jul 17 21:54:19 EEST 2007

Razvan Deaconescu wrote:
> Eu sunt total de acord cu folosirea Python pentru lucrul asta. Trebuie
> insa avute in vedere urmatoarele aspecte (care sunt valabile si pentru
> Perl):
>
> - in proiectarea initiala avem o varianta stand alone a aplicatiei;
> pentru a rula asta utilizatorul va trebui sa aiba python instalat si sa
> aiba acces la biblioteca asta (odfpy); pe Linux sa zicem ca se face
> usor; daca insa facem in Windows, trebuie sa ne gandim la mecanismul de
> impachetare

Pe Linux, Python face parte din `nu-stiu-ce' specificatie. E required,
deci putem presupune ca exista. Pe Windows, de cate ori l-am instalat am
folosit un pachet facut de ei, un `.msi'. E o interfata de tipul `Next,
Next, Next, Finish', iar modulul odfpy poate fi instalat simplu:

	python setup.py build
	python setup.py install

Ramane de vazut daca un batch file ar putea lansa, in ordine, msi-ul,
apoi instalarea odfpy, apoi instalarea programului nostru. In ultima
instanta, cred ca putem distribui odfpy ca un subdirector al uneltei
noastre Python -- modulele sunt cautate intai global, apoi in directorul
curent.

> - trebuie sa ne gandim la mecanismul de integrare a componentelor:
> componenta web va trebui sa fie integrata cu componenta de prelucrare a
> spreadsheet-urilor .ods; la fel si interfata grafica (din cate am vazut
> wxWidgets are binding pentru asa ceva)

Pai era planificat un program in consola, care sa poata fi rulat
neinteractiv de catre interfata web sau programul stan-alone, cu un
fisier de tip `.ini' ca parametru. That's totally doable in Python.
Putem scrie un program Python in stilul asta, apelabil cu `python
program.py parametri' sau chiar `./program.py parametri', using sha-bang
or Windows file associations, dar prima varianta e mai sigura.