[CSProjects] The case for Python

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Tue Jul 17 21:27:00 EEST 2007

Vlad Dogaru wrote:
> Salut,
>
> m-am uitat peste implementarea ODF in Python (Odfpy)[1] si am vazut ca e
> foarte aproape de structura XML a documentelor (care e uneori mai putin
> intuitiva decat ne-am astepta). Nu stiu daca asta e bine sau nu; voi ce
> credeti?

Cred ca e un lucru bun. Intr-adevar e mai mult de codat de multe ori,
dar exista si o mai buna flexibilitate.

> As a sidenote, am si experimentat cu treaba asta (adica am copiat
> exemplul lor de spreadsheet :-P) si arata chiar bine. Nu e in intregime
> valid (si validatorul e tot al lor[2]), dar stiu ca m-am lovit si eu de
> asta cand le scriam manual si ar putea fi validatorul imperfect.
> Important e ca se vede in OOo si apare ce trebuie. Documentul rezultat
> poate fi editat fara probleme.

Am vazut si eu asta. Am facut treaba cu crearea de document .ods si e
super OK.

> O sa fi lung mail-ul, dar trebuie inclus si asta: biblioteca in sine e
> licentiata LGPL (scrie in antetul fisierelor, chiar daca nu exista
> COPYING). Asta e o problema daca ne legam de ea cu proiectul nostru BSD?
> I should think not, dar daca stie cineva mai bine, sa fie clar din capul
> locului. Buba e ca sunt o gramada de locuri unde poti intreba de
> software, dar nu am gasit niciunul referitor la licente si alte lucruri
> din astea neimportante IMO.

Putem sa facem linking la biblioteca fara a schimba licenta restului
aplicatiei. Trebuie, doar, sa pastram sub LGPL orice modificare aducem
bibliotecii.

> Acum, the real case for Python: e mult mai incet decat C, comparabil cu
> Ruby, Perl, PHP la viteza, dar oricum generarea unui spreadsheet din
> asta nu e chiar mission critical. Si ma indoiesc ca ar dura mai mult de
> cateva fractiuni de secunda oricum.
>
> Manipulare de siruri de caractere (pentru settings.conf) -- check
> Manipulare de date si ore (nu am lucrat cu ele, dar arata bine) -- check
> Mod de operare interactiv (REPL-like) -- check
> Gaining usage on a corporate scale (NASA & Google come to mind) -- check

Eu sunt total de acord cu folosirea Python pentru lucrul asta. Trebuie
insa avute in vedere urmatoarele aspecte (care sunt valabile si pentru
Perl):

- in proiectarea initiala avem o varianta stand alone a aplicatiei;
pentru a rula asta utilizatorul va trebui sa aiba python instalat si sa
aiba acces la biblioteca asta (odfpy); pe Linux sa zicem ca se face
usor; daca insa facem in Windows, trebuie sa ne gandim la mecanismul de
impachetare
- trebuie sa ne gandim la mecanismul de integrare a componentelor:
componenta web va trebui sa fie integrata cu componenta de prelucrare a
spreadsheet-urilor .ods; la fel si interfata grafica (din cate am vazut
wxWidgets are binding pentru asa ceva)

Eu sunt de acord sa mergem pe implementarea de Python. In masura in care
toata lumea isi da acordul si componentele pot fi "integrate" eu zic
"Let's rock and roll!"

Razvan