[cdl-studenti] [proiecte] MinVG

Dan-George Filimon dangeorge.filimon at gmail.com
Wed Mar 3 22:28:11 EET 2010

> Cazul 1. Pentru dezvoltatorii de interfete grafice: e mai usor sa
> foloseasca biblioteca daca exista un exemplu scurt si la obiect de
> integrare (wxWidgets, gtk, qt ... - de preferinta folosind metodele
> oferite de biblioteca GUI pentru tratarea evenimentelor/sincronizare
> etc - pentru a oferi aceeasi portabilitate pe care o ofera si
> biblioteca GUI).
>
> In cazul interfetelor grafice se doreste [evident] ceva care nu
> blocheaza GUI-ul (asincron).
>
> Momentan exista o integrare cu wxWidgets.

Aici as comenta ca dupa parerea mea Qt ar fi cea mai buna optiune. Argumentarea este urmatoarea:
1. wxWidgets nu functioneaza corect sub toate sistemele de operare -- in OS X 10.6 singura varianta compilabila este 2.8 care foloseste API-urile depreciate Carbon si pentru care suportul Cocoa (singurele biblioteci suportate de acum inainte si singurele pentru care va exista suport pe 64 de biti) este incomplet iar varianta actuala in dezvoltare, 2.9 nu compileaza;

2. Qt la momentul de fata are in spate cel putin o firma puternica, Nokia (care este si detinatorul) si care va folosi biblioteca pentru proiectul MeeGo (sistem Linux pentru sub-computere) impreuna cu Intel, deci biblioteca va fi dezvoltata in continuare si facuta sa ruleze pe platforme din cele mai diverse. Aplicatiile Qt functioneaza pe cele 3 mari sisteme de operare la ora actuala.

3. Integrarea Linux GTK/Qt functioneaza intr-o singura directie -- Qt poate fi configurat sa deseneze widgeturile folosind functii GTK rezultand un aspect uniform pentru aplicatii Qt rulate sub GNOME. Invers, pentru aplicatii GNOME in KDE, exista un theme care incearca sa "semene" cu Oxygen dar care drept vorbind este incomplet.

Interfata grafica ar consta din apelarea strategica a functiilor din diversele directoare sau ar fi cum am inteles ca funtioneaza proiectul cu ext3 in care se trateaza utilitarul in linie de comanda ca o cutie neagra si se executa cu parametrii alesi strategici in alt thread?
Directoarele wx* ar contine implementarea cu wxWidgets a interfetei grafice?

> Cazul 2. Pentru cei care au deja o biblioteca audio integrata si vor
> sa foloseasca optiunile MinVG un exemplu de utilizare (cu acea
> biblioteca audio) reprezinta un punct de plecare.
>
> Se poate realiza ceva in mod text in acest caz. De preferinta sa fie
> ceva asincron dar nu e obligatoriu.

Cele 2 biblioteci propuse sunt Csound si OpenAL iar cea folosita momentan este PortAudio.
Din ce am citit Csound este un program extrem de complicat care are propriul sau limbaj de programare iar PortAudio de asemenea inteleg ca sintetizeaza sunete din functii sinusoidale...
Acum, problema mea e ca nu am _nici cea mai vaga idee_ cum ar trebui sa functioneze sintetizarea sonora si desi acolo in pagina proiectului scrie c-ar fi necesare cunostince C/C++ de baza, presupun ca neintelegand cum functioneaza deloc, nu prea as avea cum sa ajut la integrarea altei biblioteci audio.
Intrebarea ar fi _ce anume_ inseamna integrarea altei biblioteci de redare audio (asta mi se pare cel mai interesant lucru)? E in regula daca nu stiu deloc cu ce se manaca dar as vrea sa aflu?
Modificarile pentru partea asta ar consta in editare fisierelor din CBProjects?
De exemplu sndplayer.cpp pare sa contina playback-ul efectiv?

Summing up:
0. Inteleg ca proiectul nu va compila decat folosind CodeBlocks?
1. Raman ca cerinte 'cunostinte C/C++' si atat la proiectul asta?
2. Ar exista vreun plan de roadmap sau ceva?
3. No offense, dar in prezentarea [1] scrie pe slide-ul 2 - "_Not_ a text-to-speech engine". Daca se numeste Minimal _Voice_ Generator,  ce _face_ de fapt??

[1] - http://docs.google.com/present/view?id=dchgzw94_33g6d3j8gm

Mersi mult,
Dan