[wouso-dev] CPanel Players performanta

Vicentiu Ciorbaru cvicentiu at gmail.com
Sun Oct 14 21:04:07 EEST 2012

Salut,
Astazi la hackathon am rulat o series de teste in privinta performantei
meniului players din cpanel. Concluzia la care am ajuns este urmatoarea:

Informatiile extrase din baza de date aferente fiecarui user alcatuiesc in
principiu 50% din timpul de procesare. Restul timpului este ocupat de
generarea paginii cu lista de useri. Aceasta ajunge pentru 400 de useri la
220 kb. O refactorizare pentru a obtine statisticile userilor mai rapid nu
ar obtine o imbunatatire suficient de mare pentru a se justifica efortul.
Ma refer in acest caz de a crea noi campuri in Player, sau a stoca
informatiile (statisticile) altundeva.

Solutia care o propun este urmatoarea:
Paginarea informatiilor din cpanel->players in grupari de 10-20-40 (la
alegere). Eliminarea statisticilor irelevante. Activity count, Question
count, Challenge count coreleaza direct cu punctajul jucatorului si nu
ofera o imagine clara. Propun inlocuirea acestora cu o pagina "Detail"
aferenta fiecarui user. Aceasta sa contina mai multe informatii statistice.
Printre acestea se pot numara: Challenge Statistics (deja implementata),
Qotd Statistics (grafic cu average Qotd / week / corect raspunse etc),
login statistics (ora la care a intrat cel mai des), grafic cu punctajul
playerului, gold si puncte penalizare (nou introduse).

Deasemenea propun si introducerea unui buton de Delete Player. Momentan nu
exista aceasta optiune din cate observ eu. Stiu ca este mai putin utila in
cazul folosirii LDAP pentru a crea conturile, dar general vorbind este
destul de utila. Intradevar apar probleme cu activity-uri trecute ce
implicau player-ul respectiv. Cred ca se poate folosi un camp "create date"
la player si analizand timestamp-ul din activities sa stim care activitati
sunt relevante unui player. (In caz ca se creeaza un player cu numele celui
sters anterior).

Astept comentarii si sugestii,
Vicentiu

PS: timpii de rulare sunt urmatorii pe laptop-ul meu cu i3 la 2.3 ghz + SSD:

200 Playeri 100 activities per player -> 2-3 secunde
300 Playeri 100 activities per player -> 3-4 secunde
400 Playeri 100 activities per player -> 4-5 secunde
400 Playeri 150 activities per player + server incarcat cu alte requesturi
-> 8 secunde

20 Playeri per pagina -> 0.5 secunde maxim. (avg 0.3)