[webdev] Re-evaluating the choice of programming language for WebDev

Dan Serban dserban01 at gmail.com
Wed Mar 27 23:44:07 EET 2013

Salut,

Azi am participat la un workshop[0] foarte interesant de Flask, un web
framework foarte lightwewight, Python-based.
TL;DR am plecat de la acest workshop convins ca partea de back-end de
la WebDev ar trebui sa fie Flask/Jinja2/SQLAlchemy/Python in loc de
Sinatra/ERB/ActiveRecord/Ruby.

Sunt mai multe motive pentru care aduc in discutie acest lucru:
1. La ultimul hackaton a cam fost penurie de mentori pe partea de
Ruby. Daca de la toamna Gabi nu se mai poate implica, raman doar eu :(
Pe partea de Python exista insa un grup destul de mare de oameni care
ar putea fii cooptati sa mentoreze la hackaton-ul WebDev (AlexM,
AlexEf, Mihai Bivol, Iulian Stana, MihneaDB, Vali Gosu).
2. ROSEdu are trei proiecte web cu backend Python, si niciunul cu
backend Ruby. Proiectele la care ma refer sunt WoUSO, VMchecker si
ROSEdu People. Exista interes in randul multor studenti sa contribuie
la aceste proiecte, iar noi nu-i ajutam deloc sa faca acest lucru
daca-i tragem inspre Ruby.
3. La prezentarea proiectului meu[1] in cadrul primului curs CDL, am
observat un interes foarte scazut pentru Ruby.

Mi se pare important sa repornim o discutie pe tema asta.

[0] http://events.rosedu.org/web-workshops/flask-intro.html
[1] http://cdl.rosedu.org/2013/#project_igamebot