[webdev] Rezumat intalnire 21-01-2012

Gabriel Voicu voicu_gabriel at ymail.com
Tue Jan 24 12:26:02 EET 2012

Salut tuturor,

In primul rand, imi cer scuze ca trimit asa de tarziu rezumatul intalnirii.

In al doilea rand, mai jos voi enumera ce s-a discutat si ce schimbari au fost luate:
Ca si proiect de curs, se va construi o platforma de tipul StackOverflow
Motivul pentru care a fost ales acest proiect a fost pentru ca ne ajuta sa evidentiem mai multe concepte decat o platforma de genul Twitter sau Tumblr
La fiecare curs, studentii vor adauga cate o bucata la codul aplicatiei, fiecare prezentator ocupandu-se de task-uri (impreuna cu noi, desigur)
Ca si repo, vom folosi Github public
Structura cursului s-a modificat, cursurile de Javascript fiind mutate dupa partea de backend
Astfel, noua structura va fi
Curs 1: HTTP (Alex Morega)
Va fi prezentat ce inseamna HTTP (headere, actiuni, ...)
Studentii vor scrie un mini-server in Ruby
Curs 2: HTML + CSS (Silviu Postavaru)
Nu stiu cum va arata structura, dar presupun ca o sa fie o scurta introducere
Curs 3: Backend 1 (Andrei Bocan?)
Va fi o introducere in Ruby, pentru ca studentii sa poata sa inteleaga codul
Va fi introdus Sinatra
Studentii vor avea de facut cateva exemple care sa ilustreze cum functioneaza Sinatra
Curs 4: Backend 2 (Gabriel Voicu sau Radu Ionescu)
Va fi facuta o scurta introducere in MVC
Se va explica Controller + View
Ca si baze de date, vor fi folosite array-uri
Explicat model de templating
Curs 5: Backend 3 (Gabriel Voicu sau Radu Ionescu)
Va fi prezentat partea de Model
De ce e nevoie de model
Ar trebui si o scurta introducere in SQL (desi e posibil ca unii sa stie deja)
Le explicam si cum sa faca join-uri in Sequel?
Explicat ORM
Studentii vor modifica codul de data trecuta astfel incat sa foloseasca baza de date
Curs 6: Javascript 1 (Ionut G. Stan)
De ce javascript?
Va fi prezentat Firebug
Le va fi explicat cum functioneaza DOM-ul
Cum functioneaza evenimentele
Se va face un exemplu in care sa se ilustreze cum pot aparea si disparea elemente in pagina, dinamic
intro jQuery
Validate formular
Curs 7: Javascript 2 (Ionut G. Stan)
AJAX
Debugging Javascript? (aici e un proposal)
Organizarea optima a fisierelor
Curs 8: ??? (servicii?) (???)
Curs 9: Deployment + securitate (Andrei Maxim)
Nu am discutat structura cursului, dar a spus ca ne va trimite un exemplu cat de curand

Gabriel Voicu
E-mail: voicu_gabriel at ymail.com
Skype: voicu_gabi
Phone: 0726283665