[webdev] Prezentări și prezentatori

Andrei Maxim andrei at andreimaxim.ro
Mon Jan 9 12:18:55 EET 2012

On 09.01.2012, at 12:12, Dan Serban wrote:

> O obiectie la adresa ASP MVC ar exista totusi: este closed-source.
> Aici se poate contraargumenta ca da, OK, framework-ul este
> closed-source, dar produsul final poti sa-l distribui sub licenta
> libera.
> Dar in universul open-source noi suntem obisnuiti ca daca scriem o
> aplicatie web in Flask (de exemplu), iar Flask nu face fix ce vrei tu,
> intri in sursa Flask-ului si-l manaresti, trimiti patch upstream etc.
> Iar acest lucru nu-l poti face cu ASP MVC.
>
> Eu as spune sa nu uitam ca acest curs se desfasoara sub egida ROSEdu,
> [...]

Exemplul cu ASP.NET MVC era pur demonstrativ, în sensul că lumea web development-ului nu se opreşte la PHP, Python sau Ruby, iar dacă vrei să ţinteşti cât mai multe limbaje, de ce să nu acoperim şi alte limbaje sau platforme. Bun, nu ASP.NET, dar ce zici de Spring MVC?

La un moment dat trebuie să tragi o linie. Dacă e vorba de un limbaj, iar acela e Ruby, ajut cu cea mai mare plăcere. Dacă e vorba de 2-3-ţ limbaje, atunci o să-mi cer scuze şi o să mă retrag, deoarece nu am suficient de multă experienţă pe PHP, Python şi ce se mai propune şi nu am timp să mă apuc să citesc cărţi ca să pot să prezint ceva decent până pe 17 martie.

Andrei