[vmchecker-dev] Integrare vmchecker cu Moodle

Adrian Bacircea adrian.bacircea at gmail.com
Tue Feb 18 12:13:30 EET 2014

Salut,

Eu şi Alex Marin ne-am uitat peste ce suportă Moodle-ul şi am descoperit
următoarele.

Moodle-ul suportă web service-uri[1] şi face autentificarea cu un token
căruia i se pot atribui anumite capabilităţi (not really secure). Deci
vmchecker-ul poate actualiza Moodle-ul folosind aceste web service-uri
(care sunt implementate prin mai multe protocoale: REST, SOAP, XMLRPC, AMF,
Thrift).

Legat de comunicaţia între Moodle şi vmchecker, şi asta se va face tot prin
web service-uri. vmchecker-ul are deja services.py şi probabil că va fi
nevoie de una sau două funcţii în plus special pentru Moodle.

Pentru partea de upload de teme, Moodle are un sistem de eventuri[2]. La
fiecare acţiune se triggerează un event pentru care pot asculta unul sau
mai multe module. Pentru integrarea cu vmchecker putem face un modul
generic de testare pe care să-l extindem apoi special pentru framework şi
să înregistrăm modulul la eventurile de upload de assignment-uri. Ar mai
trebui să extindem assignment-urile cu un flag că trebuie sau nu testate.
O altă posibilitate ar fi să extindem plugin-ul de upload de assignment-uri
astfel încât să ai posibilitatea, când creezi un assignment, să alegi file
upload sau tester upload (tbd).

Eu aş zice că prima variantă (cea cu eventurile) e mai bună. Voi ce ziceţi?

Adrian

[1] http://docs.moodle.org/dev/Web_services_API
[2] http://docs.moodle.org/dev/Events_API