[vmchecker-dev] vmchecker gui

Claudiu-Dan Gheorghe claudiugh at gmail.com
Mon Jul 27 19:17:01 EEST 2009

Salut,

Avand in vedere ca o sa fiu plecat o buna perioada de timp, ma simt
obligat sa prezint ideile legate de gui-ul vmchecker-ului.
1. Tehnologia folosita.
2. Arhitectura.
3. Integrarea cu serviciile.

1. In ce priveste tehnologia, am avut de ales intre Flex si GWT.
Interfata o sa ajunga destul de complexa, iar un HTML spitter de genul
Django in python sau Smarty in PHP nu prea sunt potrivite.
In cele din urma am ajuns la concluzia ca GWT este solutia pentru ce
avem noi de facut. Dealtfel, noi am inceput sa lucram la un interfata
in GWT inca de vara trecuta, care este pusa pe code.google.com [1].
Sursele de la [1] pot fi folosite ca entry point.
2. Arhitectura aplicatiei este cea mai importanta in ce priveste
GUI-ul. Aici nu avem de a face cu algoritmi, cu mai stiu eu ce
optimizari; in interfata arhitectura este cea mai importanta.
Pentru documentare in vederea arhitecturii aplicatiilor GWT mi se pare
foarte buna prezentarea de la Google I/O tinuta de un tip de la Google
[2].
Pe scurt, guideline-urile ar fi
* sa avem un Event Bus care sa intermedieze gesturile utilizatorului
si handlerele lansate
* sa folosim paradigma MVP (Model View Presenter) si nu incalcitul MVC.
* sa folosim patternul de Command
Usor de zis, ar trebui totusi sa scriu si niste cod in care urmez
ideile prezentate de el. Ma tem ca nu o sa am timp inainte sa plec.

3. Comunicarea cu serviciile propun sa o facem folosind modelul
REST-RPC similar cu cel de Flickr, iar datele sa le incapsulam in
formatul JSON.
Aici deja intram in arhitectura sericiilor, care inca nu am stabilit-o cu Alex.
In serivicii ar trebui sa existe un service dispatcher, un encoder de
date (XML, JSON), si organizare pe module.

Urmatorul pas la interfata este desenarea unei machete sub forma de
poza si plecand de la ea sa incepem dezvoltarea.
Eu mi-as dori sa desenez o macheta pana plec, insa nu garantez...

[1] http://code.google.com/p/hwchecker/
[2] http://code.google.com/intl/ro-RO/events/io/sessions/GoogleWebToolkitBestPractices.html
--
Claudiu-Dan Gheorghe