[vmchecker-dev] Licențiere

Stefan Bucur stefan.bucur at gmail.com
Thu Sep 18 11:44:06 EEST 2008

2008/9/18 Lucian Adrian Grijincu <lucian.grijincu at gmail.com>:

> Am mai găsit un site [1] *interesant* despre software IP, copyright și
> licențe. Vă recomand să vă uitați peste [2] și să vă dați cu părerea:
> punem tot codul sub rosedu.org sau fiecare își păstrează copyright-ul
> pe fiecare bucățică pe care a lucrat (asta ar însemna că la începutul
> fiecărui fișier în cadrul căruia ați avut o contribuție neneglijabilă
> trebuie să vă semnați și să includeți o frază de genul:
> [...]

Intrebare: rosedu.org este o persoana juridica capabila sa detina
copyright (si sa-l apere intr-o situatie de infringement)?

> Dacă atribuim totul către rosedu.org procedura se simplifică: toate
> fișierele au un header standard:
>    # Copyright (c) 2008 rosedu.org
>    # See LICENSE file for copyright and license details.

Legat de copyright, lucrurile stau un pic mai complicat in ceea ce
priveste munca mea pentru interfata web, datorita motivatiei initiale
de a porni acest proiect. Prima oara am dorit ca interfata web sa fie
parte integranta dintr-un proiect de amploare, care sa includa si
functionalitatea vmchecker-ului, dar implementata diferit (folosind
baze de date si un engine de grid care sa administreze un cluster de
masini virtuale de evaluare). Desi proiectul era fezabil, nu am gasit
timpul si resursele necesare sa ma ocup serios, si vazand ca si voi
lucrati la vmchecker am decis sa ma ocup de partea care lipseste din
ambele proiecte - interfata web, cu gandul ca intr-un viitor mai mult
sau mai putin apropiat voi lua interfata web si o voi completa cu
partea de server side din viziunea originala.

In aceste conditii, in the long run, nu stiu daca ar fi mai potrivit
ca in sursele noastre (ale mele si ale lui Claudiu), sa retinem
copyright-ul individual, sau sa-l atribuim lui ROSEdu, dat fiind
faptul ca nu stiu cum, cu cine si in ce conditii voi reusi
implementarea de server originala in viitor.

Any thoughts on this?

Stefan Bucur