[vmchecker-dev] Limbajul

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Sun Jul 13 10:27:29 EEST 2008

On Sun, 2008-07-06 at 15:17 +0300, Alexandru Mosoi wrote:
<snip>
> 2) desi python e mai portabil, nu cred ca ne intereseaza
> portabilitatea. vom rula sub linux.
>
> 3) este proiect relativ micut. limbajele dinamice nu se preteaza la
> proiecte extrem de mari (asa zic unii mai destepti ca mine). in rest
> pentru aplicatii mici-medii este extrem de fezabil. in python (si alte
> limbaje dinamice) viteza de dezvoltare este mult mai mare decat in C.

Incep sa am dubii in ceea ce priveste alegerea Python ca limbaj de
dezvoltare _pentru_ checker. Spun asta pentru ca nu programul facut in C
de Adriana pana acum face o buna parte din ceea ce ar trebui sa faca
programul de comunicare cu masina virtuala.

Pe masina virtuala se ruleaza un script care face testarea efectiva. Mai
trebuie adaugat in program un timeout de N secunde cat se asteapta
terminarea testarii, dupa care trebuie sa fie verificate rezultatele
obtinute (lucru care se poate face tot printr-un script).

Astfel, nu vad pe moment necesitatea folosirii Python. Checker-ul este
(in virtutea abordarii 'keep it simple') o simpla lista de apeluri din
biblioteca VIX a VMware. Nu se lucreaza cu structuri de date hoate,
functii complicate, fisiere multiple, lucrul cu I/O, multithreading etc.
si chiar cred ca ar fi, momentan, mai mare bataia de cap cu folosirea
Python bindings.

Evident, asta e situatia acum. S-ar putea sa se schimbe pe masura ce
proiectul evolueaza. Dar, pana atunci, sugestia mea este sa "stick to
C". Daca se va dovedi viabila solutia dezvoltarii sub Python vom migra
atunci.