[vmchecker-dev] Limbajul

Alexandru Moșoi alexandru.mosoi at gmail.com
Sun Jul 6 15:16:45 EEST 2008

2008/7/6 Bercea Gabriel <gamitech at gmail.com>:
> Hello checker, team. Sorry to bump in
> In legatura cu limbajul. De ce nu se scrie totul in C ?
> Are orice, se integreaza cu orice, merge pe toate platfomele pe care ti-ai
> putea dori, de la windows la solaris, si se gasesc librarii ca fie tunat
> pentru technically anything.  Nu stiu de ce va invartiti in jurul unor
> limbajr de scripting, care sunt si slow pe deasupra.

Salut Gabriel,

deja e o discutie cu totul aparte (sper sa nu dam in offtopic). iti
enumar cateva motive. sigur exista mult mai multe.

1) viteza de executie este aproape irelevanta. nu este sistem de
operare, nu este aplicatie 3D, nu trebuie sa calcul intens. cel mai
mult timp va fi ocupat cu uploadul temei (networking) si testarea ei.
scriptul nu cred ca va lua mai mult de 0.1 - 0.5s. irelevant.

2) desi python e mai portabil, nu cred ca ne intereseaza
portabilitatea. vom rula sub linux.

3) este proiect relativ micut. limbajele dinamice nu se preteaza la
proiecte extrem de mari (asa zic unii mai destepti ca mine). in rest
pentru aplicatii mici-medii este extrem de fezabil. in python (si alte
limbaje dinamice) viteza de dezvoltare este mult mai mare decat in C.

4) perfectiunea se atinge in ASM.

--
Alexandru Moşoi