[vmchecker-dev] vmchecker - resurrection + redesign

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Sun Aug 24 12:06:13 EEST 2008

On Sun, 2008-08-24 at 11:41 +0300, Alexandru Moşoi wrote:
> am o intrebare... despre utilizator.
>
> utilizatorul are un id (probabil numele) si niste metadate asociate
> (grupa, marimea pantofului, grupa sanguina, culoarea ochilor, etc).
> cum facem asocierea dintre id si metadata? pana acum din ldap erau
> trimise username-ul si grupa si trate special (adica grupa folosita
> doar la afisare). ma gandeam ca fiecare user sa aiba in directorul lui
> un fisier de forma:
>
> username: Alexandru Mosoi
> grupa: 352C3
> grupa sanguina: AII
> droguri ocazionale: tutun si alcool
> [...]

In mod normal aceste metadate ar fi, intr-adevar obtinute prin LDAP. Din
pacate, dupa cum s-a vazut la SO anul acesta, LDAP-ul nu ne spunea grupa
asa ca nu ne-a ajuta cu nimic :-|

Sunt de acord cu existenta acestor metadata intr-un director al
utilizatorului. Dar asta inseamna ca facem enforcing pe structura de
directoare unde se vor stoca temele. Poate o materie vrea sa stocheze in
directorul temax/nume_utilizator si astfel utilizatorul ar avea n teme.

Intrebarea mea este: la ce vom folosi aceste metadate? Daca exista o
relevanta a acestora banuiesc ca vom folosi o solutie conform cu cea
propusa de tine. De asemenea, ce intelegi prin update periodic? Si de ce
este nevoie? I se schimba unui student grupa sangvina? :-P