[rosedu-project] Sponsorship idea for LIF

Alexandru Juncu alexj at rosedu.org
Fri Jul 26 13:36:48 EEST 2013

(să folosesc și eu lista asta)

Trail of thought:

Era în care Linuxul se instala de pe CD/DVD s-a cam terminat și toată
lumea instalează de pe USB stick. La un LIF, de exemplu, e cool să dai
participanților CD/DVD-uri cu distribuția instalată, dar adevărul e că
ele nu vor fi folosite pentru că versiunea de pe CD se învechește și
preferi să îți pui pe un USB stick ultima versiune.

Dar totuși e fain să dai oamenilor la un LIF o distribuție să îi
îndemni să își instaleze Linux decât să te bazezi că vor face ei
efortul de a descărca un iso și a-l arde pe un cd/usb stick. OK, hai
să dăm stick-uri oamenilor cu o distribuție. Doar stick-urile usb de
1GB (pentru că e suficient pentru un livecd) sunt destul de ieftine
acum (am găsit și cu 3$ pe amazon).

Și mi-am adus aminte de niște stick-uri Ixia care aveau chiar un giga
care au fost date acum ceva vreme la un eveniment.  Ce-ar fi dacă o
copanie (Ixia, Freescale, Intel, Google, Facebook) ar dona vreo
100-200 stick-uri cu logo-ul lor (ar fi mai fain să fie și logoul
ROSEdu alături) pe care noi să punem imagini de Linux Live CDs pe ele
și să le dăm studenților la evenimente gen LIF. Pentru o companie ar
fi costul relativ mic să comande un asemenea număr de stick-uri (care
ar fi destul de ieftine la comandă bulk) și stick-urile vor ajunge la
oameni cu logo-ul lor. Și e foarte important că e vorba de un stick
USB care e chiar util și folosit, versul alte materiale promoțioanle
care sunt împărțite la evenimente.

Acum, fiind un stick USB, poate studentul să radă imaginea de pe el și
să pună altceva. Dar fiind vorba de 1GB, poate nu ar face asta pentru
că e prea mic pentru a pune altceva pe el încâț să fie nevoie de
formatare. Și adevărul este că e util să ai un stick cu un Live Linux
la îndemână (eu am constant 1-2 stick-uri pe care le port după mine cu
un Mint sau Ubuntu fie ca să instalez rapid un sistem sau să fac
recovery). Deci chestia asta ar putea fi benefică pentru toată lumea.

Ia să dau eu mail pe listă. [Present moment]

Pe scurt: hai să vorbim cu o firmă (sau mai multe) care să facă un
număr mare de stick-uri USB de 1-2GB care să aibă logo-ul lor și
logo-ul ROSEdu. Ar fi utile pentru LIF să punem distribuții pe ele și
să le dăm studenților _acasă_. Pare ok de vândut ideea către firme
pentru că e simplă, cu costuri și nevoi concrete și cu câștig pentru
ei destul de clar: imaginea log pe un material promoțional la un
eveniniment unde participă ~100 oameni.

Ce părere aveți?