Am primit inapoi mail de la cei cu proiectul cu jocul isometric. Se pare ca i&#39;am inteles noi gresit (sau s&#39;au exprimat ei ambiguu... nu mai conteaza acum). Oricum, i&#39;am intrebat doua chestii: <br><br>a) Cum se impaca Tetris cu RPG si cum functioneaza _de fapt_ jocul?<br>
<br><div style="margin-left: 40px;">De fapt, ei nu vor sa faca Tetris. Nici nu stiu de ce au adus in discutie Tetris. Ei vor pur si simplu un RPG. Doar ca personajele lor locuiesc/functioneaza in World of Tetris, sau ceva cubiform de genul asta.<br>
</div><br>b) Se poate refolosi codul/engine-ul grafic pt altceva?<br><br><div style="margin-left: 40px;">Hm... aici e putin discutabil. Ei spun ca engine-ul grafic ar fi abstractizat, ceea ce pare OK, dar tot ei spun ca principala aplicatie la care se pot gandi este ca jocul poate fi folosit ca punct de pornire mai mult pentru dezvoltarea de alte jocuri... in spiritul RSoC, dar... nu foarte practic :).<br>
<br></div>Per ansamblu, am ramas uimit de faptul ca mi-au raspuns in 2 ore si mi-au scris un mail de &gt;100 linii, ceea ce zic eu ca denota ceva seriozitate. De asemenea, au linkuri catre chestii care deja merg (sort of...) si au inceput deja lucrul la grafica. Eu inclin spre &quot;pro&quot; dar vreau cel putin inca macar vreo 2 pareri.<br>
<br>Va atasez si mailul pe care mi l&#39;au trmis ei.<br><br><span style="color: rgb(153, 153, 153);">Salut!</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">Multumim pentru ocazia de a explica mai bine despre ce
este vorba. Initial ne-am gandit sa nu dam foarte multe detalii legate
de poveste, pentru a nu fi plictisitor de citit.</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">1. Ideea
principala a pornit de la a face un joc cu o grafica abstracta, si apoi
am ajuns rapid la grafica izometrica. Primul experiment legat de
grafica a fost  reprezentarea unor cuburi, izometric, si apoi a venit
si conceptul pentru poveste: O lume fictiva care este o referinta la
jocul Tetris. Jocul nostru nu va avea ceva in comun efectiv cu mecanica
jocului Tetris, ci doar va prelua ideea de &quot;cuburi&quot; si de piese (pentru
motive ce vor fi expicate in continuare).</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">Povestea efectiva a
jocului are urmatoarea forma: In lumea Tetris, unde locuitorii
convietuiesc pasnic, construiesc cladiri Tetris, etc. , apare un
pericol, sub forma civizatiei Sferelor. Aceste Sfere urasc ideea de
cuburi, si principala lor actiune este de a rotunji lumea, corupand tot
ce le iese in cale.</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">Aici
intervin eroii principali: 3 personaje (sau mai putine, depinde de cati
aleg sa se joace) provenind din regiuni diferite ale lumii Tetris, aleg
sa infrunte pericolul pentru a restabili echilibrul. In acest punct
incepe efectiv partea jucabila, mai exact prin alegerea jucatorilor a
cate unui tip de personaj.</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">Vor fi 4 tipuri de personaje:
Albastru, Rosu, Verde, si Galben (pentru ca fiecare provine din alta
regiune :) ). Fiecare culoare are caracteristica un mod de a ataca:</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">a. Albastru va putea lovi foarte puternic un inamic, dar la un interval relativ scazut. (Blue damage)</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);">
<span style="color: rgb(153, 153, 153);">b. Rosu va putea lovi un inamic foarte rapid, dar fiecare lovitura va avea o valoare net scazuta celei Albastre (Red Damage)</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">c. Verde va putea lovi mai multi inamici in acelasi timp, cu cantitati mediocre, intre Rosu Si Albastru (Green
 Damage)</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">d.
Galben va fi un fel de combinatie intre Rosu si Albastru, lovind cu o
frecventa mai ridicata, iar folosind o abilitate, va putea lovi si cu
valori superioare. (Yellow Damage)</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">Ceea ce este interesant este
ca pe masura ce personajele evolueaza, vor avea de ales: Fie isi
perfectioneaza abilitatile deja existente, fie pot opta sa invete o
abilitate din alta clasa, moment in care culoarea personajului se va
modifica, fiind o combinatie intre culoarea sa si culoarea abilitatilor
secundare alese.</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">Exemplu: Daca un personaj albastru are 2 abilitati
din clasa galbena, semi-perfectionate, culoarea lui finala va tinde
catre un verde. Acesta este si principiul skill tree-ului ce va fi
implementat in joc.</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">Legat de sistemul de questing, avem planuite doua modalitati: </span><br style="color: rgb(153, 153, 153);">
<br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">a.
Quest Giverul traditional, care poate fi un om din lumea Tetris care
poate ruga jucatorii sa il ajute cu o problema, sau un personaj
principal, care poate oferi o misiune care va ataca sferele. Astfel,
jucatorii pot alege doua modalitati de a infrunta pericolul sferelor:
Fie prin rezolva problemele produse de sfere, fie prin lupta efectiva
cu sferele.</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">b. Questuri spontane, &quot;World Quests&quot;. Un exemplu elocvent pentru acest tip de quest:</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);">
<span style="color: rgb(153, 153, 153);">Cand
jucatorii fie rezolva un quest deja activ, sau pur si simplu
interactioneaza cu mediul, se poate intampla urmatorul lucru: &quot;You
encounter a huge Sphere! Defeating it will cause you to gain 2 skill
points! Do you want to: Fight it / Run away&quot;. Acest sistem poate oferi
mici bonusuri jucatorilor, pentru a le usura munca pentru un quest care
initial era prea greu, etc.</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">2. Inteleg de ce ar fi unele
probleme legate de alegerea facuta pentru a dezvolta acest joc. Desi
Flash poate avea unele probleme in legatura cu nivelul de transparenta
care apare la compilarea codului, am incercat sa facem din acest
proiect unul cat mai prietenos si deschis studiului, si modificarii.
Totul este realizat folosind cod, deci nu vor fi probleme cu librarii
de componente, iar acest cod este extern. (Folosim Flash Develop
pentru  dezvoltarea proiectului). Tot codul scris in momentul de fata
este deja disponibil, fiind atasat fiecarui exemplu: </span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><a style="color: rgb(153, 153, 153);" href="http://testingfarm.evonet.ro/experiments/" target="_blank">http://testingfarm.evonet.ro/experiments/</a><br style="color: rgb(153, 153, 153);">
<br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">Legat de capacitatea de refolosire a acestui cod, ne-am gandit la urmatoarele alternative:</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">a.
Am construit deja un mini engine de grafica izometrica, totul
bazandu-se pe conversia coordonatelor 2D in coordonate 3D. Acest lucru
este facut prin doua functii, care returneaza pentru fiecare coordonata
carteziana (x, y) un set corespunzator de coordonate (x,y,z). Acest
sistem poate fi folosit pentru realizarea oricarui obiect in sistem
izometric, putand fi implementat prin simpla preluare a functiilor, si
a unor alte obiecte create pentru a facilita  aceasta actiune (am
creeat clase pentru o cutie, fiind probabil cea mai des folosita
componenta in joc)</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">b. De asemenea, acest proiect
poate fi foarte folositor persoanelor care doresc sa dezvolte la randul
lor un joc. Desi poate nu folosind ActionScript, transferul la alt
limbaj poate fi facut aproape imediat. Jocul este conceput open world,
cu un final fixat, dar fara un drum exact pentru a atinge acel punct.
Astfel, codul folosit in dezvoltarea jocului poate fi folosit drept </span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">framework pentru alte jocuri similare.</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);">
<br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">c.
Legat de exemplul oferit, modelarea unei camere reale, da acest lucru
poate fi realizat deja, dar datorita faptului ca am ales un stil
relativ abstract, produsul final al unei camere construite folosind
acest engine va avea un aspect nerealist.</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><span style="color: rgb(153, 153, 153);">In final, va multumim
pentru ca sunteti dispusi sa faceti o exceptie in  privinta acestui
proiect, desi nu se incadreaza perfect in setul de asteptari.Speram ca
aceste informatii sa fie destule pentru a putea continua analiza
acestui proiect. Daca mai sunt necesare explicatii, suntem oricand
disponibili si receptivi la sugestii.</span><br style="color: rgb(153, 153, 153);"><br><div class="gmail_quote">2010/5/5 Sergiu Iordache <span dir="ltr">&lt;<a href="mailto:sergiu.iordache@gmail.com">sergiu.iordache@gmail.com</a>&gt;</span><br>
<blockquote class="gmail_quote" style="border-left: 1px solid rgb(204, 204, 204); margin: 0pt 0pt 0pt 0.8ex; padding-left: 1ex;"><div class="im">On Wed, 2010-05-05 at 19:11 +0300, Lucian Adrian Grijincu wrote:<br>
&gt; 2010/5/5 Vlad Voicu &lt;<a href="mailto:vladvoic@gmail.com">vladvoic@gmail.com</a>&gt;:<br>
&gt; &gt;&gt; Sunt minutele pe horde?<br>
&gt; &gt;<br>
&gt; &gt; Da. Le-a notat MM.<br>
&gt;<br>
&gt;<br>
&gt; Poate cineva să ofere un link către minute?<br>
&gt;<br>
&gt; Horde are probleme imense de uzabilitate din punctul meu de vedere.<br>
&gt; Nu-mi dau seama unde ar trebui să se găsească informațiile astea.<br>
</div>Asta[1] ar trebui sa meargă, n-o să aveți meniul din stânga cred dar nu<br>
e mare pagubă :P<br>
<br>
[1] <a href="https://rosedu.org/horde/wicked/display.php?page=%C3%8Ent%C3%%0AA2lniri_2010_05_04&amp;referrer=Intalniri#" target="_blank">https://rosedu.org/horde/wicked/display.php?page=%C3%8Ent%C3%<br>
A2lniri_2010_05_04&amp;referrer=Intalniri#</a><br>
<font color="#888888"><br>
Sergiu<br>
</font><div><div></div><div class="h5"><br>
_______________________________________________<br>
<a href="http://lists.rosedu.org/cgi-bin/mailman/listinfo/rosedu-general" target="_blank">http://lists.rosedu.org/cgi-bin/mailman/listinfo/rosedu-general</a></div></div></blockquote></div><br>