[rosedu-general] Curs de Python pentru eleve de liceu

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Sun Nov 9 23:22:05 EET 2014

Mihai Maruseac <mihai.maruseac at gmail.com> writes:
> ar trebui sa ne întrebăm de ce au plecat atât de mulți oameni din
> ROSEdu in ultima vreme și cum corectăm aceste probleme.

Insist doar pe asta pentru că vreau să combatem mituri și păreri legate
de "ne pleacă oamenii". Comunitatea și asociația e în creștere. Nu văd
acest "au plecat atât de mulți oameni". Când vin 5 oameni noi nu se face
atât tam tam cât cat atunci când unul se retrage.

Dacă oamenii se retrag, se retrag unii că nu se mai simt atrași de
comunitate, sau pentru că au alte lucruri de făcut sau sunt prea ocupati
în alte părți. Sunt limitate cazurile în care oamenii pleacă pentru că
au fost dezamăgiți sau nu se mai înțeleg cu restul comunității. Și nu e
ceva de condamnat aici, nu trebuie să mergem pe ideea că vom reuși să
mulțumim pe toată lumea.

Am avut partea mea de bălăcăreală și acuze de anti-democrație, dictatură
și alte alea; și am rămas să dovedesc ce aveam de dovedit; cred că am
contribuit cât puteam să contribui în comunitate și asociație; și voi
contribui în continuare. Mă aștept ca cine crede că lucrurile trebuie să
se întâmple într-un fel să câștige aderență, susținere și să facă acele
lucruri. Dacă ceva nu convine cuiva, se poate retrage, de dorit fără
acuze personale și dramatism, sau poate să câștige susținerea
comunității/asociației pentru a face ceva în privința asta. Am un vot în
alegerile care vin și îl voi acorda acelora care vor și pot să îndrepte
lucrurile acolo unde este nevoie.

Hai la treabă, că avem multe de făcut.