[rosedu-general] Participare MiniDebConf Barcelona

Laura Vasilescu laura at rosedu.org
Sat Mar 22 15:10:03 EET 2014

> "On the 15th and 16th of March, Barcelona will host a Mini DebConf
> with both talks and social events, to which everyone in Debian is
> invited but the speakers in the talks are all people who identify
> themselves as female. We consider this important to:
>
> - Encourage women who haven't yet given their first DebConf talk
> - Provide role models for women who are interested in contributing
> - Debunk the myth that there are not enough women who can give talks in DebConf
>
> The idea behind the conference is not to talk about women in free
> [...]

Ce aș vrea eu să subliniez e că mi-a plăcut foarte tare felul în care
au promovat implicarea femeilor la conferința asta. Adică au luat
femeile tehnice care lucrează la debian și le-au pus să țină
prezentări. That was all. Fără discursuri pline de "suntem femei, hai
să fim egale cu bărbații, dar să avem mai multe drepturi totuși".

Audiența a fost cred în proporție de 80% formată din tipi.
Prezentările au fost exclusiv despre debian, nu despre femei și
debian.

Pentru mine a fost o experiență foarte interesantă și un model de așa
da; așa se pot încuraja femeile să facă lucruri. Fără discriminare
pozitivă. :)

Legat de propunerea cu București, eu și Sorina chiar am vrea să
propunem ca anul viitor mini debconf-ul să îl țină aici. Și să-i
ajutăm la partea de logistică/organizare. Repet, conferința este
despre Debian, nu despre femei. :)

Nu cred că locația ar fi neapărat excentrică. Am înțeles că în 2011
debconf-ul a fost în Bosnia. :P

Laura