[rosedu-general] Style guideline: posting style

Silviu Popescu silviupopescu1990 at gmail.com
Wed Sep 25 14:53:00 EEST 2013

Salut!

As vrea sa adresez cele doua aspecte pe care le-am identificat in
thread-ul asta pana acum:

1. Comportamentul pe o lista de discutii in ceea ce priveste
formatarea unui raspuns.
    Ca o fi mai bine top, ca o fi mai bine bottom, ca interleaved e
cel mai ok se poate dezbate pana la anul si tot degeaba. Unii prefera
o varianta, altii prefera alta si o sa fie subiectivi in privinta
asta. Dar cum lista este o resursa comuna, in sensul ca mai multi o
citesc si eventual raspund la ea, cred ca ar trebui ca modul adecvat
de a raspunde sa nu fie ghidat pe preferintele unora ci pe a pastra
discutia usor de citit.
    Astfel, mi se pare ca modalitatea de raspuns pe un thread ar
trebui data de primul raspuns pe acel thread. Daca primul reply este
cu top posting, atunci e de bun simt ca toata lumea apoi sa foloseasca
top posting. Daca primul reply este bottom posting, atunci e de bun
simt ca toata lumea sa foloseasca bottom posting. Interleaved posting
mi se pare ca are sens cand raspunzi la un mail mai lung care trateaza
mai multe probleme si raspunzi localizat la fiecare, deci ar fi o
exceptie tolerabila.
    De asemenea, de bun simt e cand se da reply sa se elimine partile
irelevante din discutie; daca cineva a scris un mail de 1000 linii si
tu vrei sa comentezi in legatura cu un singur paragraf mi se pare
normal sa il citezi doar pe ala. Daca cineva chiar vrea tot mesajul il
are anterior in thread sau pe arhiva.
    In plus, nu mi se par relevante scuze precum "cursorul se pune
sus/jos in mod implicit" sau "daca sunt pe mobil trebuie sa dau X
tap-uri in plus". Revenind la ideea cu lista de discutii ca o resursa
comuna, daca chiar vrei sa contribui la discutie in mod util, o sa iti
faci timp sa urmezi cateva reguli simple. Daca ti se pare prea multa
bataie de cap, poate nu e asa de important sa trimiti raspunsul ala.
    Si inca un lucru: am observat ca se foloseste termenul de reguli
pentru lista de discutii, cand sunt mai degraba niste sfaturi, o
conduita generala recomandata, nu impusa.

2. Alternativa moderna la lista de discutii
    Exista si varianta folosirii unui forum/messageboard pentru
discutii. Unii prefera mail ca s-au obisnuit cu asta, ca au totul la
un loc. Altii vor forum ca e structurat, ca are ranking si alte
functionalitati. Mi-a luat 5 minute sa gasesc ceva care le cupleaza pe
amandoua[1], in sensul ca esti abonat la un forum, primesti mail cand
se posteaza ceva nou si poti sa dai reply la mailul de notificare si
sa fie pus pe forum. Si asa cine vrea forum cu filtre, cod BB,
avatare, etc poate sa stea pe forum. Cine e interesat doar de partea
de lista de discutii poate da reply si tot acolo ajunge.
    Solutia de la [1] n-o fi cea mai buna, nu am stat sa ma gandesc
cat de greu ar fi de configurat. Dar ideea e ca se poate face ceva in
sensul asta.

Just my two mills[2],
Silviu Popescu

[1] https://drupal.org/node/40777