[rosedu-general] Style guideline: posting style

Alexandru Juncu alexj at rosedu.org
Wed Sep 25 10:26:17 EEST 2013

Salut!

Posting style-ul curent pentru listele ROSEdu [1] zice că ar trebui să
facem bottom-posting.

Am observat că în ultima vreme sunt foarte mulți oameni care preferă
varianta de top posting. Doar că toți sunt bash-uiți și obligați să
facă bottom-posting.

Mi se pare că efectul celor 5 maimuțe [2] (aparent acesta e numele
:P). Adică s-a pornit de la câțiva oameni care preferau un anumit
standard și când oameni noi intrau pe listă, se conformau standardului
inițial.

Sau poate mă înșel și e doar viziunea mea defectă.

După atăta timp, poate merită revăzută acestă regulă, așă că poate
merită un poll [3]. Întrebarea este "care e stilul pe care îl folosiți
voi?" (nu cel de pe lista asta).

Personal, consider că e greșită impunerea pe listele rosedu bottom
posting dintr-un motiv extrem de pragmatic: în afară de listele rosedu
și mailuri în care sunt RD sau ddvlad sau alexef, nicăieri nu folosesc
bottom posting (orice alt grup de oameni cu care interacționez pe
mail, dă mesaje cu top posting).
Arumentul că pe alte liste să folosește bottom posting este nevalid.
Experiența mea e că pe alte liste se folosește top posting (nu știu
dacă așa e în style guide-ul oficial, dar așa e în practic (da,
inclusiv pe LKML și am căutat între mailurile mele de acolo și în
afară de un mail de la David Miller, celelate erau top/inline).

Am fost provocat de multe ori să fac asta, așa că o fac. Let the battle begin.

Thank you.

[1] http://lists.rosedu.org/guidelines/
[2] http://i.stack.imgur.com/MyQki.jpg
[3] http://doodle.com/69bg9mx3prkkzk3p