[rosedu-general] ROSEdu și Promovarea Evenimentelor

Andrei Maruseac andrei.maruseac at rosedu.org
Wed Sep 18 15:35:07 EEST 2013

În data de 18 septembrie 2013, 15:01, Bogdan Marius Calapod
<bogdan.marius.calapod at gmail.com> a scris:

> Oarecum related, noi la Indygen primim puncte pentru popularizare pe
> Facebook, dar avem limită de 1 share/zi. Tocmai ca să nu streseze.
>
> Am putea să punem și noi o limită de bun simț pentru „spam“

Salutare,

Rețelele sociale sunt făcute tocmai pentru marketing. Este necesar ca
informația să ajungă la cât mai multă lume și cum nu există grupuri cu
exact aceiași oameni, mesajul merită să fie transmis și pentru 2-3
oameni care nu au primit mesajul în alt grup. Ca sa răspund direct la
ce a spus Slavic:

1. Pe grupurile publice care nu aparțin ROSEdu trebuie postat un mesaj
inițial de promovare al unui eveniment. Daca se decide că evenimentul
trebuie promovat mai mult, atunci și pe aceste grupuri se pot da
mesaje noi.

2. Pentru înscrieri (înțeleg că la asta te referi aici) trebuie dat un
mesaj la început. Apoi în funcție de cum decurg înscrierile este
benefic să fie date 1-2-3 remindere, nu doar la finalul perioadei de
înscriere. De asemenea, orice modificare făcută (de exemplu existența
unei noi sesiuni pentru un workshop) trebuie anunțată în toate
locurile în care a fost transmis mesajul original. Pentru promovarea a
ce se întâmplă în cadrul unor evenimente sau cursuri, este util să se
facă anunțuri mai dese (săptămânal / bisăptămânal) pe rețelele
sociale.

3. Dacă te referi la o singură persoană, da, nu e normal ca o persoană
să dea share la același mesaj, nici măcar dacă există un timp
îndelungat între 2 transmiteri ale mesajului. Dar e normal ca toți
(sau cât mai mulți) membri ai comunitătii sa transmită mesajele mai
departe. Avem prieteni diferiți între cei 600+, așa că mesajul poate
ajunge la persoane noi, potențial interesate. Cel puțin în cazul
Facebook, dacă cineva primește din mai multe părți același mesaj,
Facebook știe să i-l arate o singură dată.

Există niște reguli pentru utilizarea rețelelor sociale în
organizatii. O parte din lucrarea mea de cercetare din semestrul asta
s-a axat pe asta, așa că aduc aici recomandări pe care le-am găsit și
au legătură cu subiectul.

* pe pagina de Facebook/Google+/grupul de Linkedin trebuie să se
transmită maxim 2 mesaje pe zi. Dacă sunt mai multe, atunci trebuie
făcută o prioritizare și o parte din mesaje să fie transmise în a doua
/ a treia zi. Prioritizarea trebuie făcută la nivelul întregii
Asociații. Astfel dacă vom avea un mesaj de la LIF, unul de la RSoC,
unul de la CDL și unul de la Webdev, trebuie văzut care mesaj este mai
util în momentul respectiv. Dacă nu s-a făcut o prioritizare și se
observă că s-au dat deja 2 mesaje pe pagină într-o zi, este bine să se
mai aștepte o zi.

* este recomandat ca organizația să își pună mesaje de promovare pe
paginile altor organizații care au o misiune similară și să recomande
(respectând regula de mai sus) mesajele altor organizații.

* nu ar trebui să existe o perioadă mai mare de 2 săptămâni între 2
mesaje consecutive (aici avem probleme cu grupul de Linkedin și
probabil G+/Twitter).

Sunt recomandări si probabil unele excepții pot fi făcute. Dar e bine
să ținem cont de ele.

Andrei