[rosedu-general] Open Data - propuneri pentru Ministerul Educatiei

Laura Mihaela Vasilescu laura.vasilescu at rosedu.org
Wed Sep 18 12:25:19 EEST 2013

2013/9/12 Razvan Rughinis <razvan.rughinis at cs.pub.ro>:
> Legea învățământului în vigoare este legea 1/2011 [1].
>
> Cred că ar trebui cerute clarificări în legătură cu articolul 303,
> litera 2, mai exact în ce măsură rezultatele evaluării cadrelor
> didactice de către studenți sunt informații publice și metoda de acces
> a acestora.

O să încep prin a cita concluzia: "Într-o lume ideală așa ar fi."

Nu a părut să percurteze faptul că legea prevede acest lucru.
Argumentele au fost că o astfel de abordare ar face ca la țară elevii
să ia numai note de 10 și să ocupe locurile de la liceele bune. Eu
le-am spus că acesta este un efect și trebuie să se gândească la ce
măsuri pot lua pentru a preveni cauza (și anume, evaluarea incorectă
făcută de profesori pe parcursul anilor --- care se poate vedea în mod
clar la examenele naționale).

Răspunsul a fost identic și pentru publicarea în cazul sistemului
universitar. Un anumit secretar de stat (îmi scapă numele; a zis că
predă în sistemul universitar) a spus că el a observat întotdeauna că
feedback-ul pe care îl primește este corelat cu nota pe care i-o dă
studentului. Publicarea ar face ca profesorii să dea doar nota 10 și
implicit să se degradeze sistemul. Nu au părut să rezoneze cu faptul
că legea prevede totuși acest lucru.

Mie mi s-a părut întâlnirea organizată doar ca să o bifeze pe o listă.
Nu au părut receptivi. La orice propunere au simțit nevoia să
completeze cu un răspuns (lung) care se putea sumariza la "da, deja
ne-am gândit la asta" sau "nu, nu vrem". Cred că atitudinea normală pe
care ar fi trebuit să o aibă era să aibă o foaie și un pix pe care să
își noteze (pentru că nu, nu au notat nimic) lucrurile și să nu stea
să dea răspunsuri exhaustive la orice propunere.

Laura