[rosedu-general] Proiect portare apt-get, Ubuntu Software Center

Catalin Vasile catalinvasile92 at gmail.com
Tue Sep 10 19:07:26 EEST 2013

On Tue, 10 Sep 2013 18:37:22 +0300
Alexandru Juncu <alexj at rosedu.org> wrote:

> Salut!
>
> (vorbesc fără a fi încercat vreodată asta, dar sunt destul de sigur că
> așa ar fi)
>
> Nu văd care a fi problema de a instala apt-get (de fapt dpkg și apt)
> pe altă distribuție. [5]
>
> Dar e întrebarea dacă ai vrea să faci asta. Cam toate distribuțiile au
> câte un sistem de package manager propriu (well, nu le-am încercat pe
> toate, din ce știu, cam așa e). Și NU ai vrea să ai două sisteme de
> adminsitrare a pachetelor pentru că s-ar bate cap în cap.
>
> E ca și cum ai avea dpkg sau rpm pe sistem dar ai mai instala și
> [...]

Singurul motiv pentru care nu mi-as instala o distributie de Linux care
nu este bazata pe Debian, este pentru ca nu exista un suport asa mare
de pachete ca pentru apt-get. Mereu am vrut sa incerc distributia
Slackware, dar mereu apare problema ca nu exista un suport ca atare
pentru fisierele .deb. De fiecare data cand ma uit sa vad daca a mai
aparut vreo schimbare, mereu vad aceeasi chestie. Nu este o problema
insine portarea managerului de packete "apt-get", cat suportul pentru
formatul .deb.
Mai de fiecare data cand ma uit dupa un proiect mai obscur, abea
pornit, etc. exista un repository pentru Ubuntu si restul
distributiilor, de pe locul 2 sau 3, difera. Ori este Fedora, ori
OpenSUSE. Dar Ubuntu mereu primeaza. Si mi se pare ca daca as vrea sa
trec pe o alta distributie non-debian based e ca si cum mi-as lua
pistolul acesta[1] pentru auto-aparare.

[1] http://i41.tinypic.com/2rf90s4.png