[rosedu-general] www.rosedu.org

Alexandru Juncu alexj at rosedu.org
Fri Oct 18 15:14:59 EEST 2013

2013/10/18 Mihnea Dobrescu-Balaur <mihnea at linux.com>:

> Poate îmi scapă ceva, dar nu se rezolvă ușor cu un CNAME?

Nu.

Think TCP/IP stack. DNS-ul cu CNAME te-ar ajuta să aduci un domeniu
spre același IP. Cât timp lucrurile sunt pe același server (IP), totul
e bine și frumos. Dar atunci când ai nevoie de mai multe servere,
fiecare server are IP-ul său (duh). Asta e layer3. HTTP-ul e la
nivelul 7, deci când configurezi un vhost, nu ar trebui să te
intereseze IP-ul sau domeniul. Tu știi că, cumva, ajunge traficul de
HTTP la tine și după îl împarți pe vhosturi.

docs.rosedu.org este redirectat spre serverele Google care au
configurat în GWS-ul lor pe docs.rosedu.org ca vhost de care răspund.

Dacă tu vrei să ajungi la fișierele techblog, trebuie să faci ssh
techblog at rosedu.org, corect? Dacă eu mut site-ul www.rosedu.org să fie
servit de github prin sistemul lor, și fac un CNAME de la
www.rosedu.org. la guthub.com.,  Atunci când tu vrei să faci ssh
techblog at rosedu.org, te vei trezi că încerci să faci ssh pe serverele
github.