[rosedu-general] Event for highschool girls

Sorina - Gabriela Sandu sandu.sorina at gmail.com
Sun Mar 31 21:07:01 EEST 2013

Hello,

2013/2/27 Claudia Cârdei <claudiac at rosedu.org>:
> Hello,
>
> De ceva vreme observ la diverse activitati legate de CS lipsa fetelor (si in
> general, lipsa fetelor care dau la ACS). As fi vrut sa incerc sa organizez
> un event destinat exclusiv fetelor care sa promoveze (mai mult) domeniul
> acesta. Formatul pentru inceput ar fi o serie de lectures oferite de fete
> care studiaza diverse domenii din CS. Mai departe s-ar putea realiza si
> cateva workshop-uri. Pentru a avea mai mult succes, m-am gandit ca ar fi
> potrivit sa se adreseze fetelor de liceu, deci ar fi un fel de prezentari
> [...]

Cu o lună mai târziu, ne-am strâns destule persoane interesate, am
avut câteva întâlniri offline și am conturat câteva idei.

Scopul evenimentului este promovarea domeniuliu Computer Science and
Engineering în rândul fetelor de liceu, ca și reacție la constatarea
faptului că numărul de fete și gradul de implicare al acestora în
acest domeniu este mult mai redus decât cel al băieților. Cuvântul
cheie în această frază este _promovarea_, nu ne propunem în nici un
fel să oferim avantaje fetelor, ci doar să le arătăm că se poate și că
este interesant.

Ne-am propus să organizăm un prim eveniment de un weekend (18-19 mai),
adresat fetelor de liceu din clasele a 9-a și a 10-a. În cele 2 zile
vom avea prezentări tehnice, pe tematici care în general nu se fac la
școală și prezentări susținute de invitate din industrie.

Prezentările tehnice își propun să accentueze părțile catchy ale
domeniului, pentru a arăta că ceea ce se face în liceu și anume
algoritmică și c/c++ reprezintă doar o mică parte din ce ar putea
face. Prezentările invitatelor își propun să motiveze participantele
să aleagă o carieră în această direcție prin exemplul personal. În
această direcție, am discutat deja cu persoane care au fost
interesate.

Ne dorim să ne adresăm fetelor din primii ani de liceu pentru că
suntem de părere că este cea mai potrivită vârstă, întrucât sunt
suficient de mari pentru a conștientiza că va trebui să își aleagă o
direcție și suficient de mici pentru a nu avea această decizie deja
luată. Bineînțeles, aceste aspecte se aplică pe cazul general :)

Ca organizare, după cum am zis deja evenimentul va dura 2 zile, se va
desfășura cel mai probabil în facultate. Fiecare zi va dura în jur de
7 ore, cu pauză de masă, urmând să stabilim mai aproape de data
evenimentului programul detaliat.

Ce părere aveți?

Thanks,
Sorina