[rosedu-general] Platformă Online: cursuri extracurriculare

Laura Mihaela Vasilescu laura.vasilescu at rosedu.org
Wed Apr 10 12:25:05 EEST 2013

Salutare!

Totul a pornit de la faptul că informatica, așa cum este ea predată în
licee, ar putea fi predată altfel astfel încât elevii să fie mai
atrași de acest domeniu.

Acum două luni de zile am dat drumul la un formular online pentru a
afla ce părere au elevii despre materia informatică (orice elevi, nu
doar de profil) și ce le-ar fi plăcut să învețe să facă. Formularul a
fost completat de 685 de elevi (încă nu m-am apucat de prelucrarea
acestuia, dar am citit o bună parte din feedback-ul plain-text
primit).

Dorință există, dar nu și mecanismele prin care elevii să poată face
ceva. Programa e depășită și nu le arată lucruri concrete.

Împreună cu Daniel Rosner și Răzvan Rughiniș, am aplicat pentru un
proiect (similar cu CS4HS de anul trecut). Jumătatea de 'programare'
constă într-un curs de Python pentru profesorii de liceu, care să îi
ajute să învețe și să aibă o bază de unde pot pleca (materiale etc.)
să predea mai departe în școli (ca opționale: în gimnaziu și liceu).
Vom face acest curs în toamnă. :)

Săptămâna trecută am discutat cu Alex Eftimie pe tema aceasta și ne-am
dat seama că ar fi drăguț să facem o platformă online care să
satisfacă două mari scopuri:
* elevii să poată învăța singuri diverse topic-uri
* să ajute profesorii să învețe lucruri noi și catchy pe care sa le
poată preda mai departe
Un prim curs pe care l-am putea adăuga pe platformă este chiar cursul
de Python pe care o să trebuiască să îl dezvoltăm (3fti, Alex Morega,
Mihnea... we need you! :P)

Nu văd o problemă din punct de vedere tehnic în realizarea acestei
platforme, însă trebuie definit clar: ce scop are și cum poate fi
utilizată. Există multe astfel de softuri open source pe care le-am
putea folosi și adapta după nevoi, însă trebuie să definim care sunt
nevoile.

Am lansat o întrebare pe tema aceasta și pe facebook (pe profilul meu,
pe grupul de anul I și pe grupul de anul II) și am văzut că există
persoane interesate. :)

Cel mai mult am nevoie de persoane care să vrea să schimbe ceva în
procesul educațional actual și care să își poată aloca timp acestui
proiect.

Prin urmare, vreau să organizez o întâlnire de brainstorming pe
această idee. Toată lumea este invitată, dar pentru eficientizarea
discuției vă rog să nu participati decât dacă chiar vă puteți dedica
timp (mai ales că e voluntar) proiectului. :)

Doodle [1]. Nu uitați să îmi trimiteți un e-mail privat cu adresa
voastră, ca să știu cum vă pot contacta.

[1] - http://doodle.com/p7t6tn6zn5meegc4

Laura