[rosedu-general] Coursera intro to Python course

Alexandru Juncu alexj at rosedu.org
Mon Oct 8 00:03:41 EEST 2012

Salut!

Cred că sunteți familiari cu site-ul Coursera [0] ce oferă diverse
tipuri de cursuri universitare ca Open CourseWare. Se tot lansează
cursuri.

Mai devreme am primit anunț despre un curs de introducere în Python
[1] ce va începe peste o săptămână. Titlul părea destul de banal, dar
s-a dovedid mai interesant decât credeam. În primul rând, cică se
dorește a fi ceva mai mult decât un simplu howto despre cum se fac
lucrurile în Python, ci un curs despre "programare interactivă".. ok,
nici eu nu am înțeles ce implică exact asta, dar au zis că vor să se
concetreze pe cum să creezi joculețe mici sub formă de mini proiecte.

Și alt lucru care mi-a ieșit în evidență față de alte cursuri de la
Coursera (cel puțin dintre acelea pe care le-am încercat eu) e faptul
că temele (acele mini proiecte) sunt corectate de alți studenți. Se
face peer review. Adică nu numai că trebuie să îti trimiți tu
implementarea ta, dar trebuie să te uiți și la implementările altora.
Sună destul de promițător.

De asemenea au dezvoltat și un interpretor de Python online, special
pentru cursul acesta.

Anyway, uitați-vă pe site-ul cursului (la video-ul de introducere
măcar) poate vi se pare util. De asemenea, dacă nu ați făcut asta până
acum, puteți să mai vedeți și ce se face la celelalte cursuri (unele
sunt interesante).

Spor!

[0] https://www.coursera.org/
[1] https://class.coursera.org/interactivepython-2012-001