[rosedu-general] [idee][fun] Your code sucks

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Tue Jun 5 23:36:48 EEST 2012

Salutare!

Anul trecut, Laura și Victor ne ceruseră mie și lui Vlad Dogaru să ne
uităm peste codul lor de teme de SO. Atât eu cât mai ales Vlad am dat-o
într-o tiradă pedanterică în care ne luam de fiecare mic lucru nelalocul
său în cod.

Pe baza acelei experiențe mă duce gândul să facem ceva similar în
ROSEdu. Iată propunerea, făcută să fie amuzantă și să meargă pe ideea că
ne face plăcere să găsim fiecare virguliță nelalocul ei pusă cu
obiectivul de a ieși un cod cât mai bine scris.

Titlu: Your code sucks

Promovare:
---
Știm că scrii cod prost. Probabil și tu te-ai prins de asta. Nu credem
în minuni, dar credem că putem să te ajuti să transformi acele
încregături de caractere cărora tu le spui programe în ceva decent.

Nu te vom menaja în nici un fel. Fără a te jigni, te vom pune în fața
multiplelor greșeli de cod pe care sigur le comiți și îți vom spune să
le corectezi. Nu te aștepta la feedback pozitiv; nu va exista. Dacă e
ceva scris bine, vom considera coincidență, nicidecum rezultatul
efortului tău. Dacă nu poți face față presiunii că nu știi să scrii cod,
nu te ajutăm. Doar acei care pot supraviețui ideii că habar nu au să
scrie cod vor fi admiși în sesiunea de 30/60 de minute de "Your code
sucks" coordonată de celebrii și etern nemulțumimiți tartori Vlad Dogaru
și Răzvan Deaconescu.

Regulile acestei sesiuni:
* Nu ai dreptate indiferent ce ai zice.
* Nu se oferă feedback pozitiv în nici o direcție.
* Nimeni nu jignește pe nimeni.
* Semnezi o declarație că nu vei repeta aceste greșeli. Altfel, cei doi
tartori vor putea să se amuze pe seama acestora pe lista publică
rosedu-general.
* Folosești doar vi sau Emacs pentru cod C. Dacă pe lângă faptul că
scrii cod prost, folosești un editor de doi lei, nu vedem nici o șansă
să devii un programator decent.
* Cei doi tartori sunt perfecți; tu ești doar o biată creatură care a
venit să le ceară sfatul.
---

Eventual mai presărate pe ici pe colo niște smile-uri ca să demonstreze
că nu e ceva complet serios și că vrem să fie amuzant, dar și
constructiv – adică cineva chiar să-și îndrepte modul de scriere de cod.

Ce ziceți?