[rosedu-general] Despre politica de comunicare si maturitatea emotionala

Adrian Scoica adriansc at rosedu.org
Sat Jan 28 00:24:41 EET 2012

In ultima vreme am observat ca _toate_ discutiile de pe lista generala
si nu numai degenereaza in flame-uri (apogeul haosului si al
inutilitatii de comunicare fiind intalnirea de la Craciun), si din
moment ce mi-am pus in minte asta vara sa ma ocup de politica de
comunicare din cadrul comunitatii, simt ca este momentul sa intervin
ca sa ne ingrijim putin de maturitatea emotionala (ca sa nu zic
psihica) a listei.

Premize:

Suntem multi oameni pe aceasta lista, fiecare trage spre alte interese
tehnice (networking, kernel, web, algoritmi, etc.), vede diferit
potentialul si utilitatea diferitelor activitati... nimic deosebit
pana aici. Ce ma deranjeaza insa sunt niste comportamente foarte
nesanatoase pe care le manifestam si care nu corespund unui model
ideal de comunitate:

Probleme:

1) Sa iti dai cu parerea in mod negativist fara sa aduci vreo solutie.
Toti avem pareri. Dupa suficiente beri, toti putem sa juram ca
parerile noastre sunt cele mai pure si mai corecte pareri din paradis.
BULLSHIT, and we all know it. Daca nu-l ajuti pe om cu ceea ce ai de
spus, lasa-l sa se dea singur cu capul de pereti. S-o prinde el pana
la urma. Pamantul se va invarti in continuare si daca nu comentam
aiurea la fiecare thread, pentru ca nu mai suntem doar o mana de
oameni in aceasta comunitate.

2) Trolling-ul gramatical. Imboldul mesianic intern de a deveni
"Pruteanu on steroids" nu este in realitate decat manifestarea
dorintei de a cauta cu lumanarea motive sa te certi sau sa te simti
superior. Cine nu recunoaste, minte. Este doar o forma de a
desconsidera ceea ce are cineva de spus distragand atentia de la mesaj
si facand misto de vreo ineptie gramaticala (sau nu... gen conjugarea
"vroiam" care exista in DEX, ffs!).

3) Threaduri intregi de mailuri la care, daca am calcula timpul
necesar compunerii, tastarii si citirii, integrand peste toti oamenii
implicati, ne-ar da de 4-5 ori mai mult decat - ... wait for it ... -
rezolvarea problemei. Sincer, nu e nevoie sa vorbim 100 de mailuri
despre cum sa schimbam un amarat de cuvant de pe prima pagina, pentru
ca probabil tot nu-l va schimba nimeni.

Solutii si recomandari:

Solutie - A) Fara trolling gramatical sau offtopic in public o luna de
acum incolo. Daca va dor ochii de la ce cititi, trollati in private.
Am senzatia ca reprosurile in private vor fi oricum mai domoale din
cauza diminuarii componentei de circ.

Rugaminte - B) Nu va mai dati cu parerea daca nu aveti nimic
constructiv de adaugat (mai ales daca aveti din start intentia de a
trolla/descuraja ceva). Evident, asta e la discretia fiecaruia.

Recomandare - C) Less useless talking, more doing. Cine are chef,
poate sa citeasca acest[0] studiu de psihologie despre motivele pentru
care declararea unui scop ne face mai susceptibili de a il abandona
(pentru ca obtinem un fals sentiment de accomplishment la declararea
planurilor).

   Multumesc pentru atentie si sper sa fim toti constienti de nevoia
de a face aceasta lista un loc mai bun,
      Adrian.

[0] - http://swarm.cs.pub.ro/~adrian.sc/shared_books/09_Gollwitzer_Sheeran_Seifert_Michalski_When_Intentions_.pdf