[rosedu-general] Simblog - A very simple blog

Razvan Botea utherr.ghujax at gmail.com
Fri Jan 20 18:22:10 EET 2012

Salut,

De la începutul semestrului am început serios să dezvolt o aplicație web
[1].

Every good project starts by scratching a developer's personal itch. La
mine aș putea să zic că half the story is true. Acest proiect l-am făcut
mai mult pentru educational purposes, să învăț (and thank goodness am
învățat multe, și încă mai am). Treptat am început să iau în considerare
să-l fac open source (FOSS în adevăratul sens al cuvântului).

La început mă gândeam că nu mai eu o să-l folosesc și nu mai eu o să-l
dezvolt, tocmai că vroiam altceva decat ce-i acum pe piață (WordPress e
"MARE", eu încerc să fac o platformă de blogging câț mai ușor de
utilizat și de contribuit la ea, din punctul de vedere al unui
developer). Sunt atât de multe platforme de blogging (dintre care doar
câteva răsar impunătoare), încât vă întrebați "Iar altul ?". Încerc să
răspund la această întrebare prin obiectivele care mi le-am impus:

* Interfață ușor de utilizat, accent pus pe workflow.
* Abilitate de a rula fără o bază de date (SQL, etc), contentul fiind
salvat pe disc într-un format anume (JSON cel mai probabil) să fie cât
mai ușor de instalat (fără prerequisites).
* Documentație cât mai multă, oferă noilor dezvoltator să înceapă să
scrie prima linie de cod încă din prima zi.
* Extensibilitate + pluginuri.

Până la urmă am fost motivat de 3 "chestii" (in this order):

1. Learning
2. Ceva experiență practică
3. The wish to make a better and simpler blogging platform

Am început să lucrez la el pentru mine, apoi mi-am dat seama că ar putea
fi folosit și de alții.

Mi-am stabilit un deadline și anume că voi lansa o versiune Alpha la
începutul lunii februarie (dupa sesiune), și tot atunci m-am gândit să-l
fac public, să caut oameni interesați să contribuie, etc. Pentru asta
îmi voi cumpăra un domeniu (pe un an pentru început, să văd cum
evoluează treaba) și-l voi face site-ul proiectului (simblog.org)

Scopul mail-ului: sugestii, sfaturi :D critici (nu neapărat tehnice). Nu
aruncați cu roșii prea tare :D.

[1] https://github.com/Mayhem93/Simblog

PS: Cum funcționează domain purchasing? Le dai un IP și ei îți
înregistrează acel domain name pentru acel ip ? Că vreau eu să-mi hostez
everything.

--
Răzvan Botea,
Computer Science Geek