[rosedu-general] Idee de proiect

Adrian Scoica adriansc at rosedu.org
Thu Feb 9 01:37:21 EET 2012

Salut,

   Inainte de sesiune am promis ca voi incepe sa explic cu proxima
ocazie ideile mele pentru activitati in comunitate. Voi incepe astazi
cu prima dintre ele.

   Acum aproape jumatate de an vorbeam cu Andrada pe marginea
feedback-ului de la programare si mai mult in gluma, mai mult in
serios ne gandeam ca n-ar strica sa avem undeva o baza de date de
intrebari grila de C (in stilul celor de pe la testul practic al
Bloomberg). Al doilea moment a fost acum cateva luni cand am auzit
pentru prima data pusa serios posibilitatea implementarii WoUSO la
alte materii, iar al treilea moment a fost la o bere cu AJ cand ne-am
gandit ca ar fi dragut sa facem o alarma de Android cat mai greu de
pus pe snooze dimineata (chiar si cand dormi doar doua-trei ore pe
noapte, nu stiu cum se face ca tot spre dimineata le dormi). Vezi [0]
pentru detalii.

   Astfel, as vrea sa propun urmatorul proiect: realizarea unui alarm
clock inteligent pe Android care sa fie oprit doar prin raspunderea
corecta la quiz-uri CS-related (intrebari grila). Ca si content, putem
face aplicatia sa se sincronizeze cu DB de la QoTD din WoUSO (daca
WoUSO este interesat sa participe), sau cu alte baze de date, desi as
vrea sa fie relativ separate cele doua componente si sa nu ne
concentram pe asta acum. Am mai vazut niste variante pe net, dar nu
mi-au prea placut. Am o viziune.

   Ma gandesc ca pentru a face lucrurile mai interesante, acest
proiect ar putea imbraca forma unui concurs de programare in Android
care sa se desfasoare pe perioada a doua-trei saptamani maxim.
Conditia de baza este ca proiectul trebuie sa fie sub licenta open
source astfel incat sa se poata lucra la el mai departe. Vom premia
castigatorii cu swag din partea Google (eventual si o vizita la Google
Romania, daca ei vor fi de acord... in fine, vedem in functie de
timpul si gradul lor de interes). Oricum, partea de competitie a ideii
e mai flexibila, daca sunt alte idei, sunt bucuros sa le aud.

   Daca prima etapa (alarma in sine) iese frumos, am si pentru partea
de content un plan destul de bun.

   E bine, e rau? Idei? Va place ideea?

   Adrian Scoica.

[0] - http://www.youtube.com/watch?v=b2vz_B2HLz8