[rosedu-general] Propunere înlocuitor CDL toamnă.

Mihai Maruseac mihai.maruseac at gmail.com
Wed Feb 8 17:48:08 EET 2012

2012/2/8 Mihai Bivol <mm.bivol at gmail.com>:
> În urma discuțiilor din excursie, CDL toamnă vs CDL primăvară, au
> apărut ceva idei. în urma acestora vin cu o propunere care ar putea
> face mai bine diferențierea.
>
> În opinia mea, CDL-ul ar trebui să aibă ca target studenții de anul I
> și să fie ținut primăvara în același format în care am participat și
> eu ca student.
>
> Pentru toamnă propun întâlniri săptămânale (sau la două săptămâni) în
> care echipe să finalizeze task-uri pe diferite proiecte.
> Această activitate ar trebui centrată pe proiect. La anunțarea
> [...]

Awesome ideea. Chiar mă gândeam la ea când a fost propusă în discuție
acolo. Sună foarte tare și e ceva nou bazat pe ceva la care ne
pricepem cât de cât: mentorat proiecte :)

Ca avantaje targetăm oamenii care nu au intrat la CDL dar și pe cei
care au intrat și ar vrea să se mai implice în ceva dar nu au
entuziasm/timp să facă asta singuri. Rămâne în continuare ideea de a
avea activitate de dev în ambele semestre, părerea mea este că asta
trebuie să fie o idee centrală în comunitate :D

În plus, cu CDL în ambele semestre e cam stresant că trebuie să repeți
prezentările mereu, trebuie mereu să cauți oameni care să prezinte,
etc. Așa trebuie doar să cauți proiecte în timpul verii și astea sunt
ușor de găsit: proiecte GSoC/RSoC, proiecte de la firmele unde faci
internship, idei de la diverși oameni.

Ca un mic dezavantaj, lipsa cuvântului «curs» din activitate o va face
să pară ceva mai inaccesibilă. Vor fi mulți care vor zice «probabil
nivelul e mai înalt decât la CDL, dacă nu am intrat acolo nu cred că o
să mă descurc». Asta ține de marketing și putem rezolva :D

Ca frecvență, cred că o dată la 2 săptămâni e limita inferioară, mai
rar de atât și nu va fi tratat cu seriozitate. De fapt, cred că cel
mai bine e să ne gândim în număr recomandat de ore pe săptămână. Eu aș
sugera cam 3-4 măcar așa de început. Dacă mentorul unui proiect vrea
mai mult se poate, important e să existe sală dedicată cu dotare
pentru a putea lucra.

Cuplarea cu Hackday este benefică dar nu trebuie ca doar de fiecare
dată când se face Hackday să facem și asta, astea trebuie să fie ceva
mai frecvente pentru că nu țin o zi întreagă.

Cel puțin eu le văd ca hackatoanele de la primul CDL când veneau
oamenii de dimineață, ascultau maxim o prezentare (la noi va fi
înlocuită de task-urile propuse pe ziua respectivă) și apoi scriau cod
până când vroiau să plece. :D

--
MM