[rosedu-general] Idee articol TechBlog

Adrian Scoica adrian.scoica at gmail.com
Sat Feb 4 11:12:04 EET 2012

> Nu e suficient sa il recompilezi?

Famous last words. Problema e una interesanta, oricum... iata cateva
situatii in care all hell breaks loose:

1) v = malloc (4 * 100); // this is just plain stupid, dar se intampla
cand serializezi structuri cu picioarele, pt protocoalele vietii
2) #define MAXINT 0xFFFFFFFFul; // guess again
3) Iata un exemplu pe care l-am vazut chiar in BitDefender:
unit32_t i;
// 100 linii de cod.
for (i = 0; i < v.size(); ++i) {
}

v.size() in buildul respectiv era unsigned pe 64 biti, iar idiotul
care a scris functia a pus pragma de warninguri pentru ca facea o alta
porcarie in functie si nu s-a prins. Daca cumva size() era mai mare
decat 0xFFFFFFFF, atunci bucla aia cicla la infinit.

4) Apelurile de sistem. Sunt diferente (mici, dar musca rau).

Daniel a postat anul trecut pe lista de SO un articol fun. Nu o sa
caut in mail, pentru ca am sanse mai mari sa il regasesc de la 0 pe
www... deci daca poate sa reposteze cineva link-ul, ar fi super.