[rosedu-general] Idee: Workshop-uri in perioada vacantei de vara

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Wed Apr 18 11:28:47 EEST 2012

Salut!

Am discutat cu mai multe persoane despre desfășurarea unor forme de
workshop sau training sau cursuri pe niște teme bine
definite. Obiectivul este knowledge sharing într-o perioadă mai puțin
aglomerată dată de vacanța de vară.

Subiectele despre care am discutat până acum sunt:

* Kernel Development – am discutat cu Daniel Băluță
** Obiectivul este dobândirea de abilități de bază de dezvoltare de
module de kernel și programare la nivelul nucleului Linux.

* Database Engine Development – am discutat cu Andrei Jancă
** Este vorba de dezvoltarea engine-urile de bază de date: buffere,
indexare, scalabilitate etc. (parte low-level).

* System Administration – am discutat de principiu cu Petre Rațiu, care
  a zis că vrea să știe întâi reacția comunității
** La un astfel de workshop, în opinia mea nu ar trebui să insistăm pe
  subiecte concrete legate de configurarea unui serviciu sau a altuia
  cât mai degrabă noțiuni de "sysadmin best practices": despre
  monitorizare, despre securizare, troubleshooting, alegerea unei
  aplicații potrivite, utilizarea resurselor etc. Adică niște noțiuni
  legate mai mult de abordare, de atitudine, de modul de a privi
  problema și a rezolva soluția; aceste noțiuni se vor mapa, evident, pe
  aspecte practice de configurare de servicii, dar focusul este pe
  "abordare".

Legat de desfășurare, eu sugerez să existe sesiuni de câte 2 ore
desfășurate pe parcursul unei săptămâni (4-5 zile). Adică să existe
materiale pentru circa 8-10 de workshop. Sugerez intervalul 9-11 sau
17-19 pentru a putea integra studenți care fac stagii în perioada verii
și care vor dori să participe la aceste workshop-uri.

Ar trebui să fie 10-12 studenți participanți la o sesiune de 4-5 zile de
workshop. Fiind vara și având o săptămână alocată pentru o sesiune,
putem avea mai multe sesiuni în cazul în care vor fi mai mulți studenți
dornici.

Ce părere aveți? Ideile și sugestiile sunt binevenite.

Pentru a vedea care este nivelul de interes în comunitate pentru aceste
training-uri vă rog să completați acest Doodle[1]. Dacă în comunitate
este un interes bun, atunci putem să avem o estimare și pentru interesul
din afara comunității. Dacă nu vi se pare o idee bună, adăugați-vă
numele și nu puneți nici o bifă.

[1] http://www.doodle.com/tv6ke4s6s78akcm6