[rosedu-general] A most resilient parasite

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Sun Mar 6 22:46:57 EET 2011

Salut!

Ideea de față mi-a venit astăzi după ce am urmărit link-ul oferit de
Daniel Băluță pe lista de SO[1]: un blog de comunitate tehnic în cadrul
ROSEdu.

Pe un astfel de blog toți membrii comunității și nu numai vor posta
articole tehnice, în stilul celor scrise de mine pe blog-ul meu[1]
(mostly defunct) sau de AJ[2] sau de Dan Filimon[3]. Informațiile
publicate vor fi prezentate cursiv, similar unui tutorial.

De ce așa ceva? Pentru că:

* este un mod simplu de a strânge informație utilă

* N head (and 2*N hands) are better than one; oricât mi-aș dori eu să am
un blog tehnic relevant, nimic nu se compară cu puterea unei comunități

* este ușor pentru oricine să contribuie; are o idee, o sintetizează, o
scrie pe blog

* avem multe cunoștințe utile pe care le putem transmite (se întâmplă și
la Tech Talks)

* avantaj față de Tech Talks: nu necesită resurse (sală, proiector,
cameră video, creat slide-uri etc.); cineva are o idee, are ceva de spus
... scrie pe blog

* nu intră în conflict cu Tech Talks: prezentările Tech Talks sunt mai
ample; aceste articole vor fi "to the point" – similar unei prezentări
Lightning Talk

* sunt o formă de promovare/informare foarte bună: cei dornici se
abonează la RSS feed și primesc articolele noastre; poate, ulterior, vor
dori și ei să contribuie

* spre deosebire de un wiki, se pot oferi comment-uri, se poate discuta
pe marginea unui articol etc.

În viziunea mea, nu este dificil să existe un articol o dată la o
săptămână (suntem destul de mulți și inteligenți, nu?). Va trebui să
existe o persoană care să se ocupe de discutarea cu cei
dornici/potențiali pentru "alimentarea" blogului și care să promoveze
blog-ul (link-uri, planete, feed-uri, blogrolls, Facebook), să verifice
dacă sunt tag-uri și categorii corespunzătoare; adică un "community blog
builder" :-)

Rămâne discuție dacă să fie în engleză, română sau ambele.

Cum vi se pare?