[rosedu-general] CUBRID - RDBMS open-source

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Fri Aug 19 19:34:50 EEST 2011

On 08/19/2011 06:37 PM, Andrei wrote:
> Multumesc mult pentru raspuns si pentru optiunile prezentate. Ambele
> propuneri sunt foarte interesante si am dori sa implicam CUBRID atat
> in CDL , cat si in proiectele de diploma.

Super!

> Legat de CDL, presupun ca primul pas ar fi sa oferim o lista de
> posibile teme/prezentari, preferabil corelate cu restul
> prezentarilor, sau cel putin sa se incadreze cat mai bine in modelul
> si orientarea cursului. Am observat ca se dezbate continutul cursului
> pe aceasta lista si as dori sa va intreb daca pot sa propun o serie
> de teme candidate pentru a fi incluse in curs.

Mie mi se pare o idee foarte bună. În principiu există două tipuri de
prezentări - prezentări "core" relevante cursului și prezentări de
invitați, care pot acoperi un spectru mai larg

> De asemenea, ar fi de
> foarte mare ajutor daca aveti anumite sugestii despre ceea ce ar
> putea fi de interes mai mare la un DBMS pentru cei ce urmeaza acest
> curs.

Păi cred că o prezentare cu elemente de bază despre DBMS și ce
particularități oferă CUBRID este interesantă. Ce crede restul poporului?

Mihnea, Andrei, îi oferiți voi, vă rog lui Andrei informații legate de
curs și ce posibilități de contribuție există?

> Propunerea unor proiecte de diploma legate de CUBRID, alaturi de
> coordonarea unor studenti pe parcursul unui astfel de proiect, este
> de asemenea foarte interesanta. Ne dorim foarte mult sa coordonam
> astfel de proiecte complexe. In primul rand, presupun ca trebuie
> propuse proiecte mai ample si sa existe un coordonator din echipa
> noastra pentru fiecare proiect. De asemenea, trebuie sa fie si un
> profesor asociat fiecarui proiect? Pana cand trebuie propuse temele
> si ce procedura trebuie urmata?

De partea de proiecte de diplomă mă pot ocupa eu la nivelul facultății –
mă refer la partea formală și birocratică. În mod ideal, temele de
proiecte să fie gata la 1 octombrie. Pe acele teme putem să discutăm
despre requirements, cum facem selecția persoanelor, cum facem
planificarea și cum se va desfășura lucrul efectiv. Niște modele de
propuneri de proiecte de diplomă găsești aici[1]. Sugerez să continuăm
discuția despre proiecte de diplomă privat; nu face subiectul acestei liste.

[1] http://ixlabs.cs.pub.ro/wiki/proiecte/2010-2011/propuneri