[rosedu-general] [CDL] Prezentări

Stas Sușcov stas at nerd.ro
Tue Aug 9 11:19:35 EEST 2011

În data de Ma, 09-08-2011 la 07:34 +0300, Alex Morega a scris:

> Mă refer la tehnologia de bază (ce-i aia client și server http) mai degrabă decât efecte shiny (ce poți face cu css3). E aiurea să explici ajax și offline apps dacă nu sunt înțelese bine request/response și încărcatul de resurse js/css/imagini. Nu aș insista mult pe un framework anume; mă interesează mai degrabă să înțeleagă ce se întâmplă pe server, ce se întâmplă pe client, și cum interacționează. Asta cred că e partea tricky; odată înțeleasă, restul de noțiuni se așează natural deasupra.
> -- Alex

Eu aș veni cu o vorbă în plus pentru un framework anume. Ca argument,
vreau să aduc faptul că pentru a crea o aplicație web, orice dezvoltator
va avea nevoie de niște unelte care, cel mai probabil, îl vor împinge să
reinventeze roata (dacă e fără experiență).

Aici, alegerea unui framework, nu doar va salva lumea de „un nou web
framework”, ci va permite educarea persoanelor folosind codul acestuia
(care în mare măsură nu e deloc rocket-science).

Sfatul meu este să se meargă pe un framework gen Sinatra (flask sau
limonade, python și php), care poate fi folosit drept un suport excelent
pentru curs (bine documentat, atinge majoritatea chestiilor web: url
routing, templating).

Spor.

N.B.: Btw, gedit ftw!