[rosedu-general] CUBRID - RDBMS open-source

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Thu Aug 4 19:44:07 EEST 2011

On 05/27/2011 05:15 PM, janca.andrei at gmail.com wrote:
> Salut!
>
> Sunt Andrei și lucrez de 1 an la CUBRID [1], un RDBMS open-source
> dezvoltat partial in Romania. În mai multe discuții pe care le-am
> avut cu Alex Eftimie, i-am prezentat oportunitatea de colaborare
> ROSEdu – CUBRID. Ideea principala e ca cei din Rosedu sa poata
> contribui la un proiect open-source mare, complex. Un astfel de
> proiect ofera provocari in foarte multe directii, atat in dezvoltare
> cat si          la nivel didactic.  Fiind vorba de un RDBMS, se poate
> contribui atat la engine-ul in sine, cat si la diverse tool-uri
> [...]

Salut, Andrei!

Îmi cer scuze că nu am răspuns în timp util mesajului. Finele lui mai a
fost o perioadă foarte încarcată pentru mine (ca și altele).

Am urmărit site-ul CUBRID și proiectul mi se pare deosebit de
interesant. Într-un timp (când înca nu se inventase praful de pușcă) mă
bagasem puțin în sursele Firebird, dar nu m-am ținut.

Mi se pare o oportunitate excelentă pentru diverși oameni din ROSEdu sau
asociați să contribuie la CUBRID, mai ales că tu ai veni cu această
sugestie/inițiativă.

Ca întotdeauna, însă, lumea va fi/este ocupată. Din punctul meu de
vedere, există două oportunități punctuale de colaborare:

* CDLv4 – Cursul de Dezvoltare Liberă, se va organiza în semestrul 1 din
cadrul anului universitar 2011-2011. Anumite module, componente din
CUBRID ar face un subiect foarte interesant pentru CDL – este nevoie de
un suport de mentoring. Vezi proiectele de anul trecut pentru detalii.

* Proiecte de diplomă. Dacă există niște idei/propuneri de o dificultate
mai ridicată (adică să însemne 3-4 luni de efort), putem aloca studenți
de anul 4 în așa ceva.

Există, evident, și posibilitatea de implicare individuală, dar e mai
dificil. Nu avem un proiect/activitate/context în care să creăm o echipă
care sa să se implice în niște proiecte software, motiv pentru care
susțin opțiunile de mai sus.

Oricum, mulțumim mult pentru descrierea oportunității și sper să
continuăm discuția; chiar dacă au trecut peste două luni de la mesajul
inițial.