[rosedu-general] Geek Distro [Was: Re: Minute intalnire consiliu + cenzori ROSEdu]

Vlad Dogaru ddvlad at rosedu.org
Fri Oct 1 11:52:04 EEST 2010

On Fri, Oct 01, 2010 at 10:33:40AM +0300, Sorin Ghinescu wrote:
> Este Ubuntu cea mai geek distro?

Nu prea mi-e clar ce înseamnă geek, dar, pentru orice definiție îmi vine
în minte, răspunsul e nu, nu prea. Ubuntu vine gata configurat, nu te
lasă să decizi ce intră în el. Asta e foarte bine pentru că merge
out-of-the-box și nu pierzi timp, dar nu e foarte "geek".

Eu până acum câteva luni foloseam Gentoo. Distribuția asta mi-a dat mult
mai multe șanse să aflu și să experimentez lucruri, pentru că manualul
de instalare m-a lăsat la "ok, ai un sistem de bază, descurcă-te să
instalezi X și GNOME/KDE/whatever". De asemenea, Gentoo se strică foarte
des și îți dă ocazia să afli de ce și cum se repară. The downside?
Mănâncă mult mult timp – eu de-asta am făcut switch-ul.

Vlad