[rosedu-general] Se întâmplă ceva ciudat în facultatea asta

Razvan Rughinis razvan.rughinis at gmail.com
Thu May 28 23:34:14 EEST 2009

Personal sunt adeptul exteranlizarii serviciilor din facultate de la
cele de curatenie, pana la cele de secutitate sau cele de asigurare a
infrastructurii de comunicatie. Orice fel de solutii locale depind de
voluntariat si de entuziasm fluctuant. Experientele prin care au
trecut serverele facutatii din 1997, de cand cunosc eu problema, nu ma
indreptatesc sa sper ca solutia rezida intr-o mai buna motivare a
adminilor de retea.

Sponsorizari sau contiributii nu au fost facute din partea Microsoft.
Google a dovedit o lipsa de interes pentru promovarea GoogleApps in
ultimii doi ani.

Ce isi propune proiectul este oferirea unei adrese de mail la care
facultatea sa poata comunica cu studentii. Ca studentul decide sa isi
redirecteze adresa e problema lui. Pe parcursul celor 4 ani de licenta
secretariatul nu trebuie sa se preocupe cum poate contacta un student.
Aceasta adresa se doreste a fie folosita pentru anuntarea calendarului
scolar, a evenimentelor legate de scoala, a examenelor, etc.

In cazul in care adresa va fi abuzata de Microsoft sau de alte
organizatii comerciale vom putea rezilia contractul de oferire de
servicii.

Singurul lucru scapat din vedere cu acest proiect este statutul
informatiilor legate de CNP. Cred ca in acest moment CNP-ul a fost
folosit ca o solutie facila de distributie a conturilor. Este foarte
probabil ca o actiune ce va cere protejare a intimitatii va reglementa
acest lucru (exista multe alte solutii de asigurare a unicitatii  sau
a distribuirii de parole, ce nu depind de CNP).

Pe de alta parte nici nu vad in CNP reduta intimitatii ce trebuie
aparata cu orice pret. In acest caz parerea mea nu conteaza atat de
mult, cat cea a utilizatorilor vizati de acest demers.

Nu sunt eu cel in masura sa calmez spiritele. Consider o petitie
oportuna, dar cred ca cel mai important efect al acestei petitii va fi
promovarea live at edu in randurile studentilor din afara ROSEdu :).

Spor,
Razvan Rughinis