[rosedu-general] Xpresso - Proiect RSoC

Tibi Turbureanu tiberiuturbureanu at gmail.com
Sun Jun 7 12:47:36 EEST 2009

2009/6/7 mihai maruseac <mihai.maruseac at gmail.com>:
> Majoritatea dintre voi știți de ideea mea de a realiza un program ce
> desenează singur circuite logice. Vara aceasta vreau să-l realizez
> complet și de aceea aș dori să-l scot la RSoC.

Felicitări pentru idee și inițiativă, Mihai :-)

Am discutat ieri puțin despre proiect. Eu aș vedea util să fie
integrat chiar în LateX un astfel de instrument de generat circuite
electrice.

Într-un final, toate circuitele astea sunt puse într-un document și de
aceea pentru mine ar fi mai util să existe niște macrouri prin care să
pot descrie circuite în documente.

Bineînțeles, imaginea generată de Xpresso poate fi inserată în
documente, așa cum ai sugerat, dar modificarea (pe un sistem Wiki de
ex.) ar fi greoaie. Ar trebui cumva distribuită o sursă xml a
circuitului pentru a nu forța contribuitorul să repete pașii. Și
atunci propun ca sursa să nu fie xml, ci LateX, să poată fi integrată
ușor în documente (inclusiv în pagini wiki).

Abordarea ta este de editor wysiwyg și Xpresso va fi de mare ajutor
utilizatorilor (majoritatea lor :-P) care preferă o interfață vizuală.

Căutând azi pe Internet pentru un non-wysiwyg, am dat peste
Circuit_macro[1]. Un exemplu se găsește la [2] și sursa la [3]. Dacă
crezi utilă salvarea sursei pozei circuitului în LateX, Circuit_macro
poate fi un punct de plecare.

Tibi

[1] http://www.ece.uwaterloo.ca/~aplevich/Circuit_macros/
[2] http://www.ece.uwaterloo.ca/~aplevich/Circuit_macros/html/examples.html