[rosedu-general] Horde Webmail Groupware

Razvan Deaconescu razvan at rosedu.org
Fri Jul 31 01:35:22 EEST 2009

Salut!

Dupa lupte care au durat o zi intreaga am reusit sa pun la punct un
sistem groupware[1] pe care sa-l folosim (sper, cat mai bine si mai
eficient) in cadrul activitatilor ROSEdu.

Am ales ca solutie Horde Webmail Groupware[2].

Autentificarea se realizeaza folosind numele de utilizator si parola
de pe swarm.cs.pub.ro. Adresele de e-mail implicite (from:) sunt
username at rosedu.org.

Facilitatile pe care le ofera in acest moment instanta de HWG sunt:
* client de e-mail
* address book
* calendar
* task list
* notes
* wiki
* gestiunea utilizatorilor si a grupurilor
* sincronizare folosind iCalendar si/sau SyncML

Exista si o interfata in stilul Ajax[3]. Pe masura ce va autentificati
voi acorda si drepturi de administrare pentru a delega din chore-urile
administrative si pentru o analiza diversificata a facilitatilor.

Alte module[4] pot fi instalate la nevoie (personal am mai incercat
cateva, dar ce este acum instalat mi s-a parut suficient). De asemenea
module existente pot fi eliminate daca sunt considerate nenecesare.

Vreau sa folosim neaparat calendarul si task-list-ul pentru gestiunea
activitatilor noastre.

Probabil ca multi o sa va intrebati de ce inca o noua aplicatie si
daca isi are sensul. Eu cred ca are sens pentru ca nu avem o aplicatie
care sa ne ajute la "Community management".

Trac este foarte bun pentru software project management. Solutia cu
Google Apps are doua probleme: necesita un cont separat, este mai
putin flexibila, nu are sistem de gestiune a task-urilor intr-un grup
(adica sa pot asigna un task altcuiva). Site-ul este pentru promovare
si pentru "integrarea" componentelor.

Va fi de lucrat pentru ca trebuie create grupuri, calendare, liste de
task-uri, categorii, culori etc. pentru activitatile pe care le
desfasuram.

Recomand ca MM si AJ sa inceapa sa foloseasca aplicatia pentru
planificarea Tech Talks.

Razvan

P.S.: Am instalat certificate de la CACert[5] pe koala, swarm, rosedu
si configurat aplicatiile care folosesc autentificare sa foloseasca
HTTPS. Daca sunt si alte aplicatii va rog sa le precizati.

[1] https://www.rosedu.org/horde
[2] http://www.horde.org/webmail/
[3] https://www.rosedu.org/horde/dimp
[4] http://www.horde.org/source/modules.php