[rosedu-general] [RFC] Asociația ROSEdu

Tibi Turbureanu tiberiuturbureanu at gmail.com
Thu Sep 18 15:46:00 EEST 2008

On Thu, 2008-09-18 at 04:21 -0700, Alex Juncu wrote:
> [...]

Pasii pentru a fonda o asociatie sunt simpluti si cu putina amabilitatea
reusesti sa eviti birocratia ;-)

0. Dovada disponibilitatii denumirii asociatiei (nu vrem fundatie,
pentru ca trebuie sa fie mare patrimoniul ~= 50 *
salariu_minim_pe_economie, pe cand la asociatie =
salariul_minim_pe_economie ~= 500 RON)
   * se consulta mai intai [0] pentru alegerea denumirii
   * se face cerere de denumire la Registratura (sector 5, langa Izvor),
dupa ce se plateste o taxa de 5 RON vis-a-vis, la Finante cred
   * dupa o saptamana se revine cu _bonul_ pentru decizie (atat le ia sa
vada daca mai exista denumiri asemanatoare in baza lor)

1. Sediu -> contract de comodat + certificat de proprietate
   sediul poate fi:
   * apartamentul particular din Bucuresti al unuia dintre noi sau a
unei rude de-a noastra (recomand sa fie membru fondator daca se alege
optiunea asta, altfel e riscant pentru cel binevoitor :-P)
   * o camera de camin sau o sala din Politehnica ce serveste doar ca
sediu social - se atesta asta printr-un contract de comodat cu
Politehnica [1]
     - nu una in care locuiesc de drept unul sau mai multi studenti
pentru ca e ilegal si pentru ca nu vrei sa pui intr-o situatie neplacuta
pe cei care viziteaza sediul si te gasesc in... chiloti - nu aberez,
situatie reala)
     - se face cerere catre Administrator (trebuie sa fie semnata si
stampilata) [2]
     - se aduna semnaturi incepand cu Biroul Juridic din Rectorat si
terminand cu Rector
     - se face copie dupa certificatul de proprietate (al Politehnicii)
   * 4 copii

2. Statut (constitutia asociatiei) [3]
   * numar_fondatori + 1 copii

3. Act constitutiv [4] - membrii fondatori si functiile de conducere ce
si le asuma (recomand sa fie doar 3, daca sunt 10 e greu sa ii aduni
peste cativa ani pe toti sa facem ceva important, ca modificarea
statutului)
   * numar_fondatori + 1 copii

4. Cont temporar in banca, cu optiune de transfer la o alta (recomand
CEC Bank, pentru ca altele tin mortis sa ai deja hotararea
judecatoreasca de infiintare - tu de fapt pentru asta faci contul, sa te
infiintezi: birocratie)
   * se varsa 500 RON in cont si se ia chitanta

5. Toti membrii fondatori se intrunesc cu actele de identificare
(B.I./C.I.), casiere fiscale (de la Finantele orasului de unde vine) si
toate actele enumerate mai sus la Judecatoria sectorului de care
apartine asociatia (Sector 6, pe la Eroilor), semneaza statutul si actul
constitutiv si intra in audienta (proces fratilor!)

5'. Nu recomand avocat! (daca luam, pune stampila cabinetului sau
particular si semnatura pe toate foile si ne ia inca 500 RON, pe putin)

6. La o saptamana/doua se ridica hotararea judecatoreasca de infiintare

7. Se revine cu hotararea judecatoreasca la banca pentru transfer la
alta banca pentru un cont "pe bune" sau infiintarea unui cont "pe bune"
la aceeasi banca

8. Se tine evidenta financiara si se prezinta situatii semestrial
   * se pot aduna bani prin contracte de sponsorizare sau donatii
   * se pot investi banii in _obiecte_ ce intra in patrimoniul
asociatiei (atentie: trebuie ca orice factura sa fie completata cu
datele asociatiei, altfel cumparatorul fizic va trebui sa dea bani din
buzunar caci nu se justifica in evidenta asociatiei banii cheltuiti)
   * se pot rasplati prin bani cei cu functii din asociatie (salarii)
sau membrii/voluntarii activi, etc.
   * nu se permite acumularea de fonduri de pe un an pe altul; la
sfarsit de an bugetul asociatiei *trebuie* sa fie pe 0

Sper ca nu am uitat nimic si sper ca a ajutat.

--
Tibi

[0]
http://www.just.ro/MeniuStanga/PersonnelInformation/tabid/91/Default.aspx