[rosedu-general] Server

Cosmin Dumitru cosu at rgc.ro
Sun May 18 17:38:52 EEST 2008

Alex Juncu wrote:
> ce distro punem pe el?
>
> Ubuntu server nu as pune pt ca.. i don't like ubuntu...si nu prea imi inspira incredere ca server
> Ma gandeam la Debian..dar e RC deci nu prea as vrea ca e RC
>
> Ce ziceti?
> (eu vreau suse btw:P)
>
> P.S. sorry sergiu...stupid yahoo :|

Debian e RC what?
Debian are 3 branchuri principale :
    - stable (ultimul point release e din 18 februarie - imho destul de
recent)
    - testing (playground pt viitorul stable)
    - unstable (bleeding edge stuff)
Pe langa astea exista si oldstable si experimental.
Pe tine te-ar interesa etch (aka stable) sau lenny (aka testing).

Alta varianta demna de luat in calcul este Centos care are un suport
puterinic din partea industriei (e redhat enterprise linux dat cu parfum
de gpl).

Daca esti masochist poti baga slecwer.

Sugestia mea ar fi sa pui una din distributiile mai sus mentionate cu
kernel openvz. Chiar daca nu ai mult ram (parca era 1gb) poti sa faci
cel putin 5 containere in care poti atat sa te joci cat  si sa rulezi
chestii "in productie". . In containere poti sa ai cam ce distributie
vrei tu.
Eu rulez openvz de aproape 6 luni si sunt mai mult decat incantat de el.
Daca aveai hardware mai puternic puteai sa te bagi la xen dar asa openvz
e the way to go.
Exista cateva proiecte care ofera management pentru openvz intr-o
interfata grafica (web sau gtk) dar pentru o masina nu se pune problema
greutatii in administrare.

http://wiki.openvz.org/Main_Page

Cosmin