[rosedu-general] Idea - Open Source Community & Development Course

Stefan Bucur stefan.bucur at gmail.com
Tue Aug 19 23:47:34 EEST 2008

2008/8/19 Razvan Deaconescu <razvan at anaconda.cs.pub.ro>:
> Salut!

Salut! (Yeah, sunt si eu inscris pe lista si va ascult din umbra :P)

> [...]
> ai habar de utilitare si eticheta de baza pentru dezvoltarea unui
> proiect, cu atat mai putin a unui proiect open-source. Practic, in acest
> moment, pentru ca un proiect sa se desfasoare cum trebuie, ar trebui
> investita o perioada initiala in training-ul initial pe diverse
> utilitare, pe mecanismele de comunicare si colaborare, pe modul de
> partajare si folosire a codului & all.
>
> Therefore, vin cu o propunere: de ce nu organizam un curs exact in acest
> scop - dezvoltarea abilitatilor de participare intr-un proiect open

Wooohooo, that sounds damn cool :)

> Inainte de a trece in detalii vreau sa prezint viziunea mea asupra
> denumirilor de open source/free software. Eu vad 4 componente:
> * filozofia (free)
> * comunitatea (open source)
> * dezvoltarea (open source)
> * sofware-ul (free)

That sounds interesting. However, you might want to take a look here:
http://producingoss.com/en/introduction.html#free-vs-open-source In
acelasi timp, recomand cu convingere ca cine vrea sa se implice in
acest eveniment sa aiba ca lectura *obligatorie* aceasta carte a lui
Karl Fogel, if they want to do the right thing. Este cartea oferita de
Google anul trecut tuturor studentilor acceptati in programul Google
Summer of Code, si ideile prezentate acolo sunt extrem de pertinente,
documentate, si construiesc imaginea cea mai realista/pragmatica
asupra lumii FLOSS pe care am intalnit-o pana acum. De asemenea,
acopera majoritatea punctelor propuse mai jos de Razvan.

> [...]
> ** team first
> * mecanismele de colaborare si management
> ** wikis/trac (cum se scrie, ce se scrie)
> ** documentatie (see above)
> ** README-uri (cum se scrie un README)
> ** TODOs
> ** deadlines, roadmaps
> * mecanisme de comunicare
> ** intalniri
> ** liste de discutii
> *** netiquette
> *** relevanta, utilitate
> * team coding
> ** subversion - utilizare (ce, cand, cum)

Ma ofer sa promovez / tin tutorial-uri / workshop-uri de git :) Este
printre cele mai destepte softuri cu care am avut de-a face in ultima
vreme si merita promovat din multe puncte de vedere.

+1, cu mentiunile de mai sus.

Numai bine,
Stefan Bucur