[rosedu-general] Rules & responsabilities

Razvan Deaconescu razvan at anaconda.cs.pub.ro
Mon Apr 7 21:47:50 EEST 2008

Salut!

Inca de cand am facut articolul despre ROSEdu si de cand am avut o
discutie despre ce anume face ROSEdu mi-am dat seama ca ar fi benefica o
organizare mai buna a comunitatii, cu distributie de sarcini si
responsabilizare.

Lucrul la diversele proiecte in care suntem/vom fi implicati va fi
demarat (sper eu) o data cu producerea hackathon-ului care ar trebui sa
fie boost-ul de care avem nevoie sa punem lucrurile in miscare.

Mergand pe aceasta idee propun urmatoarea stuctura de responsabilizare.

Alex Juncu va fi responsabil cu promovarea comunitatii si partea de PR
(ca sa-i spunem asa). Prima sarcina asignata este crearea tricourilor cu
sigla ROSEdu/CS de la firma de contact data de Vlad Posea.

Alex, trebuie sa bati pe toata lumea la cap sa-ti spuna ce fel de
tricouri vrea (culoare, marime, etc.). De asemenea, ca responsabil pe
aceasta sarcina, va trebui sa gasesti un mesaj cat mai bun de afisat pe
tricou. Nu-mi pasa cum faci asta, esti responsabil. Discuti cu Mihnea
sau cu Vlad, ma bati pe mine si pe Sergiu la cap, il scoti pe Andrei la
o cina romantica si-l vrajesti cu tricoruri ... e treaba ta :-). I want
it done by 15 mai. Tu ceri bani de la oameni, etc.

Daca sunt probleme acute de comunicare intre tine si ceilalti membri,
apeleaza la mine sa intru eu cu drujba in ei. Asta ramane valabil si
pentru ceilalti responsabili.

Orice alte mecanisme de promovare si PR a comunitatii intra in
responsabilitatea ta. Din pacate, pentru ca este pe numele tau, partea
cu DNS-ul ramane tot in atributiunea ta (oricum va reveni peste 2 ani).
Daca e posibil sa mi-o delegi mie o pot lua eu in primire, inclusiv
contactul cu cei care ne asigura numele domeniului.

Andrei Buhaiu, esti responsabil cu intalnirile ROSEdu. In cadrul
intalnirilor intra si hackathon-ul. Tu vei gasi data/datele (eu inca
sustin doua zile de hackathon) la care sa se desfasoare. De asemenea,
orice alta intalnire intra in responsabilitatea ta. Daca ar fi fost
benefica o intalnire care nu a avut loc, va fi vina ta. Poti planifica
si intalniri online pe IRC. Tu trebuie sa intrebi oameni (la scoala, la
telefon, pe strada etc.) si sa gasesti intervalul orar/zilele cele mai
nimerite.

Administrarea site-ului ROSEdu si adaugarea de informatii etc. intra in
atributiile lui Sergiu. Orice idee de prelucrare a site-ului trece pe la
Sergiu. El este responsabil cu aspectul si continutul site-ului.
Mentionez ca idea lui Alex Eftimie cu planet-ul a fost excelenta. Cu
ocazia asta vin cu o propunere: nu ar putea sa existe un fel de
ROSEdu-blog in care fiecare sa puna cand are ceva de spus legat de
ROSEdu sau open-source sau notiuni corelate. Ma refer aici si la stiri
si la diverese informatii care pot fi utile. Spun asta pentru ca eu nu
am blog si mi-ar placea sa pun acolo idei corelate cu activitatea
ROSEdu.

Partea administrativa a diverselor proiecte: creare liste de discutii,
trac, SVN sunt in responsabilitatea lui Luci. Orice fel de cerere pentru
un proiect trece pe la Luci. De asemenea, daca ceva nu merge, e vina
lui :-P

Referitor la proiecte. Avem patru proiecte care sunt/au fost in
dezvoltare. Cele care au fost vor continua. Vorbesc aici despre CSpay
(va evolua in CSpay2), WoUSO (evoluat in WoUSO 2: The Gathering
Storm :-P), Documentatie si Hammerfall.

In plus, cu riscul de a pune prea multe lucruri in bolul cu suprize, as
vrea sa demaram proiectul vmchecker pentru interfata generica de testare
automata.

Fiecare dintre aceste 5 proiecte va avea un team-leader, project-manager
care va avea ultimate power in ceea ce priveste evolutia proiectului. In
mod evident, trebuie sa respecte niste cerinte de utilizare (la CSpay
vor veni de la mine), la WoUSO, Documentatie si vmchecker vor veni
sugestii de la mine care pot fi adaptate, la Hammerfall nu ma voi baga.
Project manager-ul va avea putere deplina.

Care vor fi atributiile project manager-ului pe proiect. In primul rand
va avea un rol in coordonarea celor din jurului lui, la implicarea lor
si la luarea de decizii pe baza parerii proprii si a celor din jur (ce
limbaj sa fie folosit). Tot project manager-ul ar trebui sa decida cine,
ce si cum face. El este persona de contact caruia ii vin specificatiile
si cel pe care va cadea vina daca ceva nu merge bine (laudele le primesc
toti, castanele doar project managerul). Nu e usor sa fii project
manager, dar macar ai ceva mai multa putere decat ceilalti. Si te poti
lauda ca esti project manager :-)

Propunerile mele pentru project manageri sunt urmatoarele:

WoUSO        - Sergiu
CSpay        - Luci
vmchecker    - Vlad
Documentatie - voluntar?
Hammerfall   - nu stiu, se autopropune cineva?

Ce vreau sa se inteleaga:
* Timpul fiecaruia este limitat. Nu vreau sa existe nici un fel de
presiune cu aceste propuneri. Nu exista deadline-uri (inca), totul
trebuie facut de placere.
* Faptul ca cineva este responsabil pe un task/proiect nu inseamna ca eu
voi veghea mereu asupra sa. Am rugamintea si pretentia ca persoana
resposabila sa fie si autonoma si sa isi faca treaba fara suflarea mea
in ceafa. Nu am metode de directe persuasiune (nu va pot scadea din
salariul pe care nu vi-l dau si nici nu prea ma pricep la tortura), dar
ma bazez ca daca cineva se inhama la un task va lucra la acel task
benevol, autonom si responsabil.
* Ce am prezentat eu acolo sunt doar propuneri, nicidecum decizii;
Decizia este a comunitatii - eu sunt doar un membru al ei; nu am puteri
supreme si nu voi contesta opinia fiecaruia.
* Propunerile mele sunt pe baza veleitatilor, implicarii si
potentialului fiecaruia. Nu voi incerca sa multumesc pe toata lumea, ci,
din punctul mea de vedere, treaba trebuie facuta de cea mai potrivita
persoana pentru acea treaba. Bineinteles ca Andrei nu e bun de nimic,
dar am zis sa-i dau si lui faza cu intalnirile ca sa nu inceapa sa
planga :-P (glumesc, Andrei; you're my second idol - dupa Vlad :-P)
* Avantajul mare in a fi project manager este ca ai dreptul si
responsabilitatea sa ii iei la harta pe ceilalti daca nu-si fac treaba.
Si chiar vreau sa se intample asta. Daca cineva nu e cuminte,
anuntati-ma pe mine - they don't call me Razvan "BSDM" Deaconescu for
nothing :-P

Orice alte propuneri de responsabilizare/delegare sunt binevenite.

Razvan